رانندگی درست با ماشین اتومات

گیربکس اتومات

درست است که رانندگی با خودروهای دارای دنده اتومات کار بسیار راحت تری نسب به خودروهای با دنده دستی می باشد اما؛ رانندگی با ماشبن دنده اتوماتیک هم قوائد خاص خودش را دارد.

رانندگان باید از بروز هرگونه اشتباه یا خطا در هنگام استفاده از دنده اتومات جلوگیری کنند.

استفاده درست از دنده اتومات

در این مقاله با توجه به نکاتی که در ابتدا گفته شد به برخی نکات میپردازیم تا از بروز هرگونه اشتباه جلوگیری شود:

استفاده درست از پا

درست مانند رانندگی با هر خودروی دیگر، باید بدانید که هنگام رانندگی با یک مدل اتومات، چگونه باید از پای خود برای کنترل کردن خودرو استفاده کنید.

همان طور که می دانید، مدل‌های اتوماتیک فقط دو پدال گاز و ترمز دارند و خبری از پدال کلاچ نیست.

اگر تاکنون با خودروی اتومات رانندگی نکرده باشید، ممکن است در ابتدا با مشکلاتی مواجه شوید. ولی رانندگی با این خودروها بسیار راحت است: شما فقط باید از پای راست خود برای کنترل دو پدال گاز و ترمز استفاده کنید و پای چپتان، همیشه در حال استراحت خواهد بود.

پدال های ماشین دنده اتومات

 

روشن کردن خودرو

هنگام روشن کردن یک خودروی با دنده اتومات، نکته‌ای وجود دارد که راننده‌ها همیشه باید به خاطر داشته باشند. زمانی که موتور خاموش است، دسته دنده باید روی P قرار داشته باشد. بسیاری از خودروهای اتومات بعد از خاموش شدن، تا زمانی که دسته دنده روی P نباشد روشن نمی‌شوند.

بعد از روشن شدن خودرو می‌توانید دنده را روی D قرار داده و ترمز دستی را آزاد کنید. بعد از این کار و بدون گاز دادن، خودرو شروع به حرکت خواهد کرد.

دور زدن و تغییر سرعت

دور زدن و تغییر سرعت در خودروهای گیربکس اتومات هیچ تفاوتی با مدل‌های دنده دستی ندارد. به راحتی می‌توانید با چرخاندن فرمان به راست و چپ جهت حرکت خودرو را عوض کنید. در کنار آن، مالکان خودروهای اتومات بدون نیاز به تعویض دنده و به راحتی فشردن پدال گاز یا ترمز  می‌توانند به ترتیب سرعت خودرو را زیاد یا کم کنند.

پارک کردن با دنده اتوماتیک

نکته‌ای بسیار مهم که هنگام پارک کردن خودروی دنده اتومات باید بدانید این است که حتما به هنگام پارک کردن خودروی دنده اتومات ، دسته دنده را در حالت P قرار داده و سپس خودرو را خاموش کنید. این نکته مهم در صورتی که رعایت نشود می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما فراهم آورد.

حالت پارک دنده اتومات


مجموعه گیربکس کار با بیش از ۱۵ سال سابقه و بهره گیری از استاد کاران توانمند و حرفه ای در زمینه تعمیر و عیب یابی در خدمت شماست.

شماره های تماس ما جهت مشاوره رایگان :

۰۹۱۲۸۳۹۰۳۲۵09128390325

آدرس تعمیرگاه اصلی :

تعمیرگاه شماره 1 غرب تهران

تعمیرگاه شماره 2 شرق تهران

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس