تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230

تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230

تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230

در این مقاله”تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230” به رایج ترین مشکلات گیربکس مرسدس بنز و نحوه رفع برخی از آنها می پردازیم. این راهنمای عیب یابی به شما کمک می کند تا مشکل گیربکس را محدود کنید و به شما یاد می دهد که چگونه برخی از تعمیرات را انجام دهید. گیربکس کار ایرانیان (( تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک. قیمت مناسب. تحویل در سریعترین زمان ممکن))

اگر گیربکس شما در دنده گیر کرده و از خانه دور هستید، این را امتحان کنید:

  1. بکشید و ماشین را خاموش کنید. کلید را بردارید.
  2. از فشار دادن پدال گاز یا هر دکمه دیگری روی خودرو خودداری کنید.
  3. 20 ثانیه صبر کنید.
  4. ماشین را روشن کنید و رانندگی کنید تا ببینید آیا از حالت لنگی خارج شده است یا خیر.

گیربکس شما ممکن است به حالت عادی بازگردد، اما ممکن است مشکلات اساسی وجود داشته باشد که باید آنها را برطرف کنید. اگر آنها را نادیده بگیرید، خودرو به دفعات بیشتر به حالت لنگی می رود. اولین هشدار را فراموش نکنید! باید دلیل اینکه گیربکس شما به حالت لنگی می رود یا تغییر نمی کند را پیدا کنید.

تماس فوری
کلیک کنید

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که اکثر مشکلات گیربکس اتوماتیک مانند تعویض سخت و عدم تعویض دنده از سطح نادرست مایع گیربکس یا O-ring پلاگین کانکتور 13 پین گیربکس بدنام ناشی می شود. اینها راه حل های آسانی هستند که حتی می توانید خودتان با آنها مقابله کنید. گیربکس های مرسدس بنز بسیار محکم هستند و به ندرت نیاز به تعویض کل گیربکس است. گیربکس 5 سرعته ای که بین سال های 1995 تا 2008 استفاده شد یکی از بهترین گیربکس هایی است که تا کنون ساخته شده است. حالا بیایید ببینیم آیا می توانیم به شما در عیب یابی انتقال کمک کنیم.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

آدرس تعمیرگاه

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

5 مشکل اصلی گیربکس مرسدس بنز E230

  1. سیال انتقال کم
  2. نشتی/آلودگی روغن کانکتور 13 پین (O-ring) دسته سیم انتقال
  3. بدنه سوپاپ یا صفحه هادی معیوب است
  4. به دلیل معیوب بودن سوئیچ چراغ ترمز از دنده پارک خارج نمی شود.
  5. ماژول شیفتر معیوب

راهنمای عیب یابی گیربکس گام به گام

1. سطح مایع گیربکس را بررسی کنید

شما می خواهید با رایج ترین و کم هزینه ترین مشکل شروع کنید. این تأیید می کند که سطح مایع پایین نیست. در مرسدس بنز 7 یا 8 ساله معمول است که به دلیل نشت یا دلایل دیگر سطح مایع گیربکس پایین باشد. به محض تشخیص سطح پایین، خودرو به حالت لنگی می رود. این خودرو برای بررسی سطح گیربکس یک عدد سنج ارائه نمی‌شود، برای اندازه گیری سطح مایعات به ابزار Dipstick Tool گیربکس مرسدس بنز نیاز دارید .

2. کدهای خطای واحد کنترل انتقال را بخوانید و پاک کنید

وقتی ماشین به حالت لنگی می رود، یک کد خطا را در کامپیوتر ماشین شما ذخیره می کند. کدهای خاص مربوط به گیربکس در TCU (واحد کنترل انتقال) و کدهای عمومی مانند P0705 در ECU (واحد کنترل موتور) ذخیره می شوند. برای خواندن کدها لازم نیست به کسی پول پرداخت کنید. شما می توانید آنها را خودتان در چند دقیقه با اسکنر OBD II مناسب بازیابی کنید. مرسدس بنز می تواند برای چیزی به سادگی ولتاژ باتری پایین به حالت لنگی برود. اگر این مورد شماست، باتری خود را تعویض کنید و از یک اسکنر OBD-2 استفاده کنید که قادر به پاک کردن کدهای خطا از واحد کنترل انتقال است.

3. حلقه O-ring آداپتور 13 پین را تعویض کنید

شما ماشین را اسکن می کنید و ممکن است کدهای عیب دریافت کنید که به مشکلات ارتباطی بدنه سوپاپ یا نسبت دنده های نادرست و موارد مشابه اشاره می کند. قبل از اینکه هزینه ای برای بدنه سوپاپ جدید خرج کنید (در مرحله بعدی بیشتر در مورد بدنه سوپاپ صحبت خواهیم کرد) پلاگ آداپتور کانکتور 13 پین مرسدس بنز + حلقه های O را تعویض کنید . پلاگین O-ring روغن نشت می کند و ارتباط بین TCU و بدنه شیر را مختل می کند. جایگزینی حلقه O بسیار آسان است. مکانیک هایی که با گیربکس بنز e230 آشنایی ندارند پیشنهاد می کنند که در صورت ریشه یابی مشکل در دوشاخه O-ring، کل گیربکس ها را تعویض کنید. تعویض دوشاخه انتقال O-ring بسیار آسان است، هر کسی می تواند این کار را انجام دهد اگر از کثیف شدن مشکلی نداشته باشد.

4. بدنه شیر را تعویض کنید

اگر هنوز در مورد رفتن خودرو به حالت لنگی مشکل دارید و اسکنر شما را در جهت بدنه سوپاپ نشان می دهد، ممکن است بخواهید آن را تعویض کنید. بدنه سوپاپ داخل جعبه دنده است. انتقال نیازی به حذف ندارد. تعویض بدنه سوپاپ می تواند با انتقال در جای خود انجام شود.

مطلب پیشنهادی: خرید قطعات گیربکس مرسدس بنز

نشانه‌های خرابی گیربکس مرسدس بنز E230 چیست؟

موارد متعددی ممکن است به خراب شدن جعبه دنده خودرو شما منجر شود که هرکدام علائم مختص به خود را دارند. حتی زمانی که به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، تعمیرکار موارد مختلفی را چک می‌کند تا متوجه نوع و علت خرابی گیربکس شود. در ادامه، برخی از علائم خرابی گیربکس را آورده‌ایم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230
تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230

روشن شدن چراغ چک خودرو

در صورتی که متوجه روشن شدن چراغ چک خودروی خود شدید، بهتر است در ابتدا به دقت به صداهای غیرعادی خودرو گوش دهید. این چراغ به دلایل مختلفی روشن می‌شود و صرفا مختص به گیربکس نیست. در صورتی که روشن شدن چراغ جک با بد جا رفتن دنده همراه باشد، باید به سرعت خودروتان را به یک تعمیرگاه تخصصی برسانید؛ زیرا در صورت اسیب دیدگی گیربکس و عدم توجه به آن، ممکن است به موتور و دیگر قطعات نیز آسیب برسد.

نشت مایع واسکازین از خودرو

یکی دیگر از اتفاقاتی که در صورت نیاز به تعمیر گیربکس مرسدس بنز E230 رخ می‌دهد، نشت مایعی قرمزرنگ به نام واسکازین است. این مایع که با نام روغن گیربکس نیز شناخته می‌شود، یکی از بخش‌های حیاتی گیربکس است. در صورتی که متوجه نشت روغن از خودرو شدید، بهتر است در ابتدا یک مقوا را برای چند ساعت زیر خودرو قرار دهید. پس از چند ساعت، مقوا را بیرون آورده و چک کنید. در صورتی که خودرو نشت روغن داشته باشد، باید لکه روغن روی مقوا وجود داشته باشد.

علت این مشکل ممکن است به دلیل خرابی واشرهای گیربکس باشد. همچنین موارد دیگری مثل آسیب دیدگی چرخ دنده‌های گیربکس، پایین آمدن سطح روغن گیربکس و همچنین خرابی کاسه نمد نیز به نشت واسکازین از خودرو منجر می‌شوند. در صورت مشاهده لکه قرمز، به سرعت خودرو را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس برسانید.

تاخیر در تعویض دنده

اصولا گیربکس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سریعترین زمان ممکن، عمل تعویض دنده را انجام دهند. در مواردی، اگر احساس کردید که تعویض دنده با تاخیر مواجه شده، باید به سرعت خودرو را به یک کارشناس نشان دهید. نشت روغن گیربکس، نفوذ آب یا حتی نگهداری نادرست از این قطعه، منجر به ایجاد این مشکل می‌شود. در صورتی که به این مشکل بی‌توجه باشید، ممکن است دیگر تعمیر گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E230 جوابگوی شما نباشد و نیاز به تعویض این قطعه پیدا کنید.

صدای ماشین در وضعیت خلاص

یکی دیگر از علائم ایجاد مشکل در گیربکس، این است که خودرو در حالت خلاص یا آزاد صداهایی از خود تولید کند. در موارد زیادی، این مشکل به دلیل ایراد در کارکرد گیربکس ایجاد می‌شود و ممکن است تنها با تعویض روغن گیربکس برطرف می‌شود. اما در صورتی که روغن را عوض کردید و این مشکل همچنان نیز وجود داشت، باید آن را نزد یک مکانیک ببرید تا بعد از عیب یابی و تشخیص علت آن، فرآیند تعمیر گیربکس مرسدس بنز E230 را آغاز کند.

مطالب پیشنهادی:

»»» گیربکس دو کلاچه خشک و تر «««

»»» تفاوت گیربکس های اتوماتیک با دستی «««

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس