تعمیر گیربکس های اتوماتیک AT

تعمیر گیربکس های اتوماتیک AT

تعمیر گیربکس های اتوماتیک AT

تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان می توانند طیف کاملی از تعمیرات گیربکس اتوماتیک را برای تمامی خودروها و مدل ها ارائه دهند. ما مرتباً گیربکس‌های پورشه، فولکس واگن، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، شورولت، سیتروئن و رنو را تعمیر و تعویض می‌کنیم. (تعمیر گیربکس های اتوماتیک AT در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان)

فرقی نمی‌کند که یک خودروی اتوماتیک، خودروی هاچ‌بک، 4×4 یا اسپرت عملکردی داشته باشید، می‌توانید برای حل مشکلات گیربکس خود روی ما حساب کنید.

مکانیک ها و مهندسان ما بیش از 15 سال تجربه در تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو دارند. به لطف تجهیزات تشخیصی و تخصص ما، می‌توانیم مشکلاتی را که ممکن است با گیربکس اتوماتیک تجربه کنید، شناسایی کنیم.

چگونه بفهمم که گیربکس اتوماتیک به تعمیر نیاز دارد؟

گیربکس به گونه ای طراحی شده است که حداقل در صورت استفاده معمولی به اندازه ماشین شما دوام بیاورد. بنابراین باید حداقل 300000 کیلومتر طول بکشد. در عمل، عناصر مختلف می توانند این طول عمر قابل توجه را کاهش دهند:

  • سبک رانندگی؛
  • بی توجهی به بررسی و نگهداری گیربکس (بررسی سطح مایع، پر شدن روغن، تعویض روغن و غیره)؛
  • شوک ها؛
  • استفاده از نیروی بیش از حد هنگام کار با اهرم دنده؛
  • نقص در سیستم مکاترونیک؛
  • وضعیت جاده ها؛
  • و غیره.

مشکلات گیربکس به ندرت مورد توجه قرار نمی گیرد. در واقع، علائم زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا وجود یک عیب را شناسایی کنید. اگر دقت کنید به راحتی می توانید آنها را تشخیص دهید. هنگامی که صدای چرخش مداوم را می شنوید، معمولاً به این دلیل است که یاتاقان های محورهای محرک در وضعیت نامناسبی قرار دارند. این خطر وجود دارد که آنها بشکنند و باعث از بین رفتن کل گیربکس شوند. اگر درگیر کردن اهرم دنده در یک یا چند موقعیت غیرممکن شود، به احتمال زیاد سیستم انتخاب دنده مسدود شده است یا اتصال از کار افتاده است. کمبود روغن و آلودگی روغن نیز ممکن است دلیل آن باشد. آیا وقتی تعویض دنده و/یا درگیر شدن دنده مشکل می شود صداهای ترک خوردگی می شنوید؟ این ممکن است نشانه ای از فرسوده شدن سنکروها یا روغن کاری نبودن چرخ دنده ها باشد که از به هم خوردن آن ها با چرخ دنده ها جلوگیری می کند.

فرآیند تعمیر گیربکس

درک نحوه انجام فرآیند تعمیر گیربکس برای درک زمان چرخش، هزینه و توانایی بازرسی بسیار مفید است.

1. بازرسی اولیه

این یک بازرسی کلی است که قبل از باز کردن دستگاه انجام می شود. این فرآیند به ارزیابی سلامت بیرونی و عمومی دستگاه کمک خواهد کرد.

2. جداسازی قطعات

کل دستگاه جدا شده است. این شامل جداسازی تمام اجزا تا بلبرینگ می شود.

3. تجزیه و تحلیل شکست

پس از جداسازی تمام قطعات، آنها تجزیه و تحلیل می شوند. دلیل شکست مشخص می شود. این اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتری و تعمیرکار قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه انجام دهند.

4. هزینه و تایید

در طول فرآیند تجزیه و تحلیل شکست، محدوده کار تعمیر تعریف خواهد شد. این به ارائه‌دهنده خدمات اجازه می‌دهد تا هزینه کلی را که برای تعمیر اجزای گیربکس متحمل می‌شود، مشخص کند.

5. تعمیر

این فرآیند شامل ماشینکاری محصولات برای بازگرداندن آنها به شرایط کاری اولیه است.

6. مونتاژ

تمامی قطعات پس از تعمیر توسط کارشناسان نصب و با استفاده از فرآیندها و ابزارهای قابل اعتماد مونتاژ می شوند. علاوه بر این، در هر مرحله از نصب، آزمایشاتی انجام می شود.

7. تست های کیفیت

این مرحله برای بررسی عملکرد و سطح کیفی آن تحت چندین آزمایش قرار می گیرد. این مرحله کنترل کیفیت به مالک تجهیزات اطمینان می دهد. همچنین عملکرد طولانی مدت را تضمین می کند.

مطلب پیشنهادی: انواع گیربکس اتوماتیک ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس