تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا

دارندگان خودرو در موارد زیادی به خودروی خود می‌رسند. به عنوان مثال، آنها به صورت مرتب یا دوره‌ای، روغن موتور و روغن ترمز خودروشان را چک می‌کنند. همچنین معمولا هرسال لاستیک خودرو را تعویض می‌کنند و مراقب فشار باد درون آن نیز هستند. با این حال، برخی موارد نیز وجود دارد که اغلب رانندگان به آنها دقت نمی‌کنند. مواردی مثل تعویض روغن گیربکس اتوماتیک که تاثیر زیادی بر عملکرد صحیح جهبه دنده یا همان گیربکس دارند. در ادامه، به اهمیت تعویض روغن گیربکس کیا می‌پردازیم و تاثیر تعویض این روغن قرمز رنگ را در خودروهای کیا (سورنتو، پیکانتو، کارنز، موهاوی، سورنتو، اسپورتیج و…) شرح می‌دهیم.

تعمیر گیربکس کیا

تماس فوری

تعویض روغن گیربکس کیا

تاثیر تعویض به موقع روغن گیربکس را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. روغن گیربکس یا واسکازین، وظایف مختلفی درون خودرو برعهده دارد و باید به صورت دوره‌ای آن را تعویض کنید. روغن واسکازین تازه دارای رنگ متمایل به قرمز بوده و شفاف است؛ در صورتی که روغن کهنه دارای رنگ مات است و معمولا رنگ تیره‌ای دارد. روغن گیربکس اتوماتیک دارای فوایدی نظیر:

  • روان کنندگی و کمک به حرکت بهتر چرخ دنده‌های درون گیربکس
  • کاهش دمای گیربکس
  • جلوگیری از ساییدگی و خوردگی قطعات
  • کاهش فشار به موتور خودرو
  • و…

است. همچنین این مایع باید به صورت دوره‌ای تعویض شود تا بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. در صورت عدم تعویض روغن گیربکس، به زودی باید هزینه زیادی را برای تعمیر گیربکس گیربکس کیا بپردازید.

روغن گیربکس اتوماتیک کیا باید به طور متوسط هر 4 سال یکبار تعویض شود؛ البته شرکت کیا پیشنهاد داده که پس از طی مسافت 50000 تا 80000 کیلومتری، روغن گیربکس را تعویض کنید. بنابراین اگر مسافت زیادی با خودروی خود طی نمی‌کنید، می‌توانید تا 4 سال بدون تعویض روغن گیربکس از خودرو استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است بعد از حدود 50000 کیلومتر، روغن گیربکس را تعویض کنید.

تعویض روغن و فیلتر گیربکس اتوماتیک در گیربکس کار ایرانیان

در گیربکس کار ایرانیان، تکنسین‌های متخصص ما، در ایام غیرتعطیل هفته از ساعت 8 صبح تا 9 شب، میزبان شما و خودروهای شما هستند. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات تعویض روغن گیربکس خودروهای کیا به این تعمیرگاه مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید برای هماهنگی یا دریافت مشاوره، با شماره تلفن 09128390325 تماس بگیرید. همچنین برای مراجعه حضوری نیز می‌توانید در ساعات گفته شده به مرزداران، خیابان شهرک ژاندارمری مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا

تعویض روغن گیربکس با انجام مراحل خاصی انجام می شود:
1- ابتدا باید قسمت خنک کننده ای که از جعبه دنده تا رادیاتور امتداد می یابد برداشته شود و موتور را با اتصال یک شیلنگ لاستیکی به لوله راه اندازی کنید.
2- پس از این فرآیند، روغن انتقال باید از طریق لوله جریان یابد و روغن موجود در گیربکس باید کاملاً تخلیه شود.
3- سپس پیچ های زیر گیربکس را باید باز کنید و پوشش میل لنگ را جدا کنید.
4- پس از پاکسازی میل لنگ از روغن گیربکس، فیلتر و واشر باید تعویض شوند.
5- این فرآیند باید با اتصال میل لنگ به جعبه دنده بلافاصله پس از نصب فیلتر و واشر به پایان برسد.

به حداقل رساندن مشکلات گیربکس

همانطور که در بالا گفته شد، وجود آلودگی در روغن گیربکس باعث آسیب به گیربکس و قطعات پرتعداد درون آن می‌شود. تعویض روغن گیربکس می‌تواند دنده‌ها را از این آلودگی‌ها و آسیب‌های ناشی از وجود انها مصون نگه دارد. البته دقت داشته باشید روغن جدید، باید به رنگ قرمز شفاف باشد و هیچ آلودگی درون آن وجود نداشته باشد. سعی کنید همیشه از روغن‌های باکیفیت استفاده کنید.

عملکرد بهتر موتور

وظیفه گیربکس، انتقال شتاب تولید شده توسط موتور به چرخ‌ها برای حرکت است. این کار توسط دنده‌ها انجام می‌شود و روغن نیز به عنوان سیال برای خنک سازی و جذب آلودگی‌ها و همچنین به عنوان مایع روان کننده، نقش کلیدی در این چرخه دارد. در صورتی که روغن نتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد، در نتیجه گیربکس نیز نمی‌تواند به خوبی شتاب موتور را به چرخ منتقل کند. این یعنی در بسیاری از مواقع، موتور زور اضافی می‌زند. با تعویض روغن گیربکس، هم عملکرد گیربکس بهتر می‌شود و هم فشار اضافه‌ای به موتور وارد نخواهد شد.

کاهش مصرف سوخت

موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت خودرو شود؛ به عنوان مثال، با وارد شدن فشار اضافی به موتور، مصرف سوخت خودرو نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش پیدا می‌کند. در اینجا اهمیت تعویض روغن گیربکس زمانی نمایان می‌شود که آن را با روغن باکیفیت تعویض کنید. پس از این کار، گیربکس می‌تواند به خوبی انتقال شتاب را انجام دهد؛ در نتیجه این اقدام، مصرف بنزین یا گاز خودرو کمتر شده و می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند.

تقویت عملکرد گیربکس

واسکازین به مرور زمان و پس از مدت طولانی استفاده، به رنگ تیره مایل به سیاه درمی‌آید. این مایع سیاه و کثیف، مسلما توانایی انجام وظایف خود را ندارد و نیاز است که آن را تعویض کنید. پس از تعویض روغن و کار با خودرو، به وضوح متوجه تغییر عملکرد گیربکس و تعویض روان دنده‌ها خواهید شد. این به این خاطر است که روغن جدید، به خوبی وظیفه روان کردن قطعات و دنده‌ها را انجام می‌دهد. در نتیجه تعویض دنده بسیار لذت‌بخش شده و عملکرد کلی گیربکس را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صرفه جویی در هزینه‌ها

یکی دیگر از دلایل اهمیت تعویض روغن گیربکس، کاهش هزینه‌ها است. علاوه بر کاهش مصرف سوخت که در بالا به آن اشاره کردیم، تعویض روغن گیربکس می‌تواند باعث افزایش عمر گیربکس شده و شما را قادر به استفاده طولانی‌تری از آن می‌کند. با تعویض به موقع واسکازین خودرو، گیربکس در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد و احتمال خرابی آن به حداقل می‌رسد. اگر هزینه تعویض روغن گیربکس و هزینه تعمیر آن را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه اختلاف چند برابری خواهید شد.

هزینه تعویض روغن گیربکس به مراتب کمتر از هزینه تعمیر آن است؛ به نوعی که اگر 10 بار روغن گیربکس خودروتان را عوض کنید، باز هم به هزینه تعمیر آن نمی‌رسد. همین موضوع یکی دیگر از دلایل اهمیت تعویض روغن گیبکس در زمان مناسب است.

خلاصه از مزیت تعویض روغن گیربکس

خب است بدانید تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بصورت معمولی و بدون دستگاه، بطور کامل روغن را تعویض نمی کند و نیمی از آن داخل توربین و محفظه گیربکس باقی می ماند.

مزایای تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه:

– کلیه رسوبات داخل گیربکس تخلیه می گردد.

– پیش گیری از هر گونه لرزش و ضربه در هنگام تعویض دنده ها.

– پیشگیری از تعمیرات پر هزینه برای گیربکس.

– افزایش عمر گیربکس .

در مجموعه گیربکس کار ایرانیان با دستگاه تمام اتوماتیک روغن گیربکس شما تعویض می شود.

مطلب پیشنهادی: مزایا تعویض روغن گیربکس با دستگاه

سوالات متداول

چه زمانی باید روغن گیربکس خود را تعویض کنید؟

گیربکس های دستی معمولاً هر 30000 تا 50000 مایل (48000 تا 80000 کیلومتر) نیاز به تعویض روغن گیربکس دارند گیربکس های اتوماتیک معمولاً فواصل تعویض روغن دنده بین 60000 تا 100000 مایل (96000 تا 160000 کیلومتر) دارند. بهتر است فیلتر روغن گیربکس خود را همزمان با روغن تعویض کنید.

علائم کم بودن روغن گیربکس چیست؟

  • صداها …
  • بوی سوزاندن. …
  • نشتی انتقال …
  • چرخ دنده های لغزنده. …
  • درگیری آهسته دنده. …
  • شتاب خودرو ضعیف است …
  • بررسی کنید چراغ هشدار موتور یا گیربکس روشن باشد.

اگر روغن گیربکس را تعویض نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر روغن گیربکس خود را تعویض نکنید، مانند روغن موتور خراب می شود و خاصیت روان کنندگی و تمیز کنندگی خود را از دست می دهد . این منجر به دماهای بالا، تجمع لجن و اصطکاک بیش از حد می شود که می تواند به کلاچ های داخلی که دنده ها را جابجا می کند آسیب برساند.

مزایای تعویض روغن گیربکس چیست؟

  • 1) مشکلات انتقال را به حداقل برسانید.
  • 2) بهبود مصرف سوخت.
  • 3) عملکرد بهینه موتور.
  • 4) پس انداز پول برای.
  • 5) تعویض دنده بدون درز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس