چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟

چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟

چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟

چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟ سوالی که بیشتر دارندگان خودروهای اتوماتیک پس از خرابی گیربکس آن را سرچ می کنند. عوامل بسیاری همچون: بردار گشتاور گیربکس خودرو، محفظه گیربکس، گروه های کلاچ دنده، گروه های دنده خورشیدی، قطعات گیربکس اتوماتیک مانند پمپ روغن و بدنه سوپاپ هیدرولیک با نقص در عملکرد مواجه شده اند. در گیربکس های دستی، نقص در قطعاتی مانند چرخ دنده، دنده گروه، سنکرومش، شفت ورودی، مهر و موم گیربکس و چنگال دنده مشاهده می شود. پس از بررسی قطعاتی که ممکن است در اثر خرابی گیربکس خودرو شما ایجاد شده باشد، آن را برای رفع عیب تعمیر می کنیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تماس فوری

گیربکس که بیشتر با جعبه دنده شناخته می شود، یکی از قطعات کلیدی است که وسیله نقلیه شما را در حرکت نگه می دارد. گیربکس نیرویی را که از موتور دریافت می کند با مقدار گشتاور مورد نظر به شفت منتقل می کند. وضعیت گیربکس خودرو به طور مستقیم بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. به همین دلیل عیوب گیربکس راحتی استفاده از وسایل نقلیه را کاهش می دهد. چرا گیربکس اتوماتیک از کار می افتد؟ پاسخ سوال باید درست مشخص شود. قبل از تعمیر گیربکس خودروهای شما، علل خرابی را بررسی می کنیم تا اقدام مناسب، شناسایی و تعمیر آنها را انجام دهیم. شرایط مختلفی برای خرابی گیربکس خودروی شما وجود دارد. در ادامه این مطلب”چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟” همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک شما یک سیستم بسیار پیچیده مکانیکی و کامپیوتری است. به همین دلیل تعمیر گیربکس اتوماتیک شما می تواند گران تر از موتور شما باشد (بسته به ماشین خاص شما). این بدان معناست که اگر یکی از این علائم ظاهر شد بهتر است به جای نادیده گرفتن یا صبر کردن برای از بین رفتن آن توجه کنید. در صورت غفلت از خدمات آن، ممکن است هزینه و ناراحتی زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود؟

1. احساس ساییدگی یا لرزش در دنده

گیربکس اتوماتیک شما معمولاً هنگام تعویض دنده به آرامی کار می کند. هنگام تعویض دنده خودرو، نباید احساس ساییدگی، لیز خوردن یا لرزش داشته باشید. هنگامی که یک انتقال شروع به مشکلاتی می کند، این علائم می توانند ناچیز به نظر برسند. اما، بهتر است در این مرحله توجه کنید زیرا احتمالاً با استفاده بدتر می شود. اگر در حال حاضر هنگام تعویض دنده ماشین، احساس ناراحتی می‌کنید،وقت آن است که به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید. به طور معمول وقتی گیربکس های اتوماتیک دنده ها آسیب دیده اند، به تدریج بدتر می شوند.

2. خودرو در هنگام دنده درگیر نمی شود

وقتی خودروی خود را به حرکت در می‌آورید یا دنده عقب می‌گذارید، بلافاصله پاسخ می‌دهد یا تاخیر دارد؟ گیربکس ماشین با درایو یا دنده عقب اصلا درگیر نمیشه؟ این هر دو مسائلی هستند که ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشند. این می تواند نشان دهنده مشکلی در روغن شما باشد که خواص محافظتی آن تحلیل رفته و غلیظ شده است. در این مورد یک تعویض روغن خوب می تواند به شما کمک کند.

»»تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در تهران««

3. صدا ایجاد می کند: ناله کردن، زمزمه کردن یا کوبیدن، در حالت خلاص پر سر و صدا

اگر ناگهان صدای ناله، زمزمه یا تق تق در زیر خودروی خود شنیدید که تا به حال نشنیده اید، ممکن است با مشکل انتقال مواجه شوید. این مشکل ممکن است جزئی باشد، اما می تواند نشانه چیز بدتری باشد.

برخی از صداهایی که از گیربکس شما می آید می تواند ناشی از خراب شدن مایع گیربکس اتوماتیک شما باشد. این مایع وظیفه سنگینی دارد که مقدار شگفت انگیزی از چرخ دنده ها و اجزای مکانیکی را روغن کاری نگه می دارد. با گذشت زمان و استفاده، آن مایع خاصیت محافظتی خود را از دست می دهد و این اصطکاک را متوقف نمی کند. اصطکاک چیزی است که به سیستم پیچیده گیربکس اتوماتیک آسیب می رساند.

4. بوی سوختگی

ماشین شما نباید بوی سوختگی داشته باشد و این موضوعی است که باید نگران آن باشید. یکی از شایع ترین دلایل بوی سوختگی از انتقال، گرم شدن بیش از حد مایع است. مایع گیربکس شما نقش بسیار مهمی در محافظت از این سیستم بسیار گران قیمت و پیچیده دارد که به درستی کار می کند. عمدتاً روانکاری است.

اگر بوی سوختگی ناشی از انتقال خود را حس کردید، زمان آن است که قبل از اینکه مشکل بزرگی باشد، اقدام کنید. اگر می دانید سطح مایع خود را بررسی کنید و با ما تماس بگیرید یا به ما مراجعه کنید تا علت را بیابید و خیال خود را راحت کنید.

5. لغزش گیربکس

آیا ماشین شما در صورت نیاز از دنده خارج می شود یا کشش را از دست می دهد؟ اگر چنین است، این یک مشکل ایمنی جدی است. اگر گیربکس شما وقتی پشت فرمان هستید در دنده ها می لغزد و از آن خارج می شود و برای جلوگیری از بروز مشکل باید به آن بنزین بدهید، ترسناک است.

لیز خوردن دنده ها یک مشکل ایمنی جدی است. اگر گیربکس اتوماتیک ماشین شما در دنده ها می لغزد و از آن خارج می شود، فوراً با خیال راحت با مغازه تماس بگیرید یا به فروشگاه مراجعه کنید. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید به ماشین خود برای رانندگی در اینجا اعتماد کنید، با ما تماس بگیرید و ما می‌توانیم یک یدک‌کش برای شما ترتیب دهیم.

6. نشتی گیربکس

آیا مایع قرمز روشن یا احتمالاً کثیف قرمز تیره را در خیابان یا کف گاراژ خود دیده اید؟ احتمالاً مایع گیربکس اتوماتیک را می بینید. از آنجا که مایع گیربکس هرگز نباید نشت کند، این می تواند منجر به خرابی بسیار جدی و کامل گیربکس شما شود – که بسیار ناخوشایند و پرهزینه است (اغلب بیشتر از یک موتور جدید).

نشتی و مایع کم در گیربکس شما طبیعی نیست. اگر زودتر مشکل را پیدا کنید، تعمیر احتمالاً کم هزینه تر است. به دنبال مایع قرمز رنگ زیر ماشین خود بگردید تا متوجه شوید که آیا نشتی دارید.

7. روشن بودن چراغ موتور را بررسی کنید

چراغ “Check Engine” شما وجود دارد تا به شما کمک کند تا متوجه شوید مشکل فعلی یا آتی در ماشین شما وجود دارد. اما این چراغ می تواند نشان دهنده مشکل بسیاری از سیستم های مختلف در ماشین شما باشد، نه فقط گیربکس شما.

اگر چراغ چک موتور شما روشن است، فوراً آن را بررسی کنید. ممکن است این یک چیز بسیار کوچک باشد که رایانه شما آن را متوجه شده است.

چگونه گیربکس اتوماتیک را تعمیر کنیم؟

چگونه گیربکس اتوماتیک را تعمیر کنیم؟

مانند هر قطعه، تعمیر گیربکس اتوماتیک موضوعی است که نیاز به تخصص دارد. برای تعمیر گیربکس معیوب، قبل از هر چیز، لازم است که خرابی و قطعاتی که ممکن است باعث خرابی شوند، به درستی شناسایی شوند. برای تشخیص خرابی گیربکس به نیازمند دانش و تجربه می باشد. ما با تیم متخصص خود از نظر زمانی و هزینه ای از شما پشتیبانی می کنیم، زیرا در کوتاه ترین زمان و با دقت نقص گیربکس را تشخیص می دهیم. پس از تشخیص منشا عیب، باید قطعه مربوط به عیب را پیدا میکنیم و آن را تعمیر می کنیم.

پس از تعیین صحیح قطعات، قطعه مربوطه را تعویض می کنیم. موضوع تغییر حداقل مانند سایر موضوعات مرحله بسیار مهمی است. اصل بودن قطعه تعویضی بسیار مهم است. علاوه بر این، این قسمت باید به درستی در جای خود قرار گیرد. قطعاتی که ما تعویض می کنیم دارای گارانتی هستند و به دلیل اصالت دوباره عملکرد قدیمی خود را به وسیله نقلیه شما می دهند و شما را ناامید نمی کنند.

افزایش طول عمر گیربکس

سرویس گیربکس خودرو می تواند از مواجه شدن شما با شرایط نامطلوب در آینده جلوگیری کند. شما باید تعویض روغن و آب بندی خودرو را در زمان های مناسب انجام دهید. باید دائما روغن گیربکس و وضعیت روغن را چک کنید. یک واکنش زنجیره ای می تواند با یک اشتباه کوچک در سیستم شروع شود و در نتیجه مشکلات بزرگی ایجاد کند. علاوه بر داشتن کنترل کامل، باید هنگام استفاده آگاهانه از وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس