رانندگی در سربالایی با دنده اتومات

سربالایی با دنده اتومات

با اینکه رانندگی کردن در سربالایی ها توسط دنده اتومات کار راحت تری نسبت به دنده دستی می باشد، اما باید نکاتی را هم برای رانندگی در سربالایی با دنده اتومات رعایت کرد.

رانندگی در سربالایی با دنده اتومات

وقتی می خواهید در سربالایی ها رانندگی کنید، نسبت به زمانی که روی جاده ی صاف و هموار می رانید به توان بیشتری در ماشین نیاز دارید.

ماشینی که دنده اتوماتیک دارد هنگام رانندگی در سربالایی دنده ها را تنظیم می کند اما در عین حال باز هم باید تنظیماتی را به صورت دستی انجام دهید تا از تغییرات بیش از حد دنده ها جلوگیری کنید.

تنظیمات دنده و سرعت 

استفاده از تنظیمات D1، D2، و یا D3  مانع از این می شود که ماشین شما به دنده های بالاتر برود و در نتیجه می توانید در سربالایی از گشتاور ماشین با تایربخشی بیشتر استفاده کنید.

هنگام رانندگی در سربالایی با دنده اتومات ، از دنده های پایین استفاده کنید. اگر با سرعتی بیش از  16 تا 24 کیلومتر می خواهید حرکت کنید به دنده یک تغییر ندهید.

رانندگی در سربالایی با دنده اتومات

دلیل استفاده از دنده پایینتر در سربالایی ها

موتورتان با RPM بالاتری نسبت به حالات معمول خواهد گشت بنابراین از آن زیاد کار نکشید. دنده پایینتر فشار کمتری وارد می کند و حرکت ایمن و هموارتری در سربالایی خواهید داشت. وقتی از سربالایی بالا می روید جاذبه به ماشین فشار می آورد و وزن وارد بر موتور را سنگین تر می کند و از این جهت موتور برای چرخاندن چرخ ها به توان بیشتری نیاز خواهد داشت.

استفاده از دنده ی پایینتر در سربالایی موتور ماشین را در RPM بالاتری به حرکت خواهد انداخت و در نتیجه بدون اینکه توقف کنید، توان مورد نیاز برای رسیدن به بالا تولید خواهد شد.

سوالات متداول

آیا گیربکس اتوماتیک برای تپه ها خوب است؟

بله، ماشین های اتوماتیک برای رانندگی در مناطق تپه ای که دارای شیب زیاد هستند خوب است. خودروهای اتومات جدید به ویژگی های عملکرد های خزش، کمک نگه داشتن در تپه مجهز شده اند که از چرخش خودرو به عقب جلوگیری می کند.

هر زمان که به سمت سربالایی می روید، می خواهید به دنده پایین تر تغییر دهید. اگر واقعاً شیب دار است، یک دستی را تا انتها به دنده اول یا دوم تغییر دهید. اگر وسیله نقلیه اتوماتیک دارید، اگر این گزینه ها را در تعویض دنده خود دارید، می توانید به D1 یا D2 تغییر دهید.

تراکم سیلندر بالا برای دادن قدرت کافی به موتور برای بالا بردن خودرو از یک تپه حیاتی است. تراکم سیلندر کم باعث می شود وسیله نقلیه شما همیشه هنگام سربالایی دچار مشکل شود. قدرت موتور به اندازه کافی قوی نخواهد بود که آن را به بالا فشار دهد.

فرسوده شدن شمع ها باعث می شود موتور از کار بیفتد . این بدان معناست که شمع های شما سوخت هر سیلندر پیستون را به موقع مشتعل نمی کند و باعث می شود که ماشین شما در حین شتاب گیری به اطراف تکان بخورد.


درباره گیربکس کار

مجموعه گیربکس کار با بیش از ۱۵ سال سابقه و بهره گیری از استاد کاران توانمند و حرفه ای در زمینه تعمیر و عیب یابی در خدمت شماست.

شماره های تماس ما جهت مشاوره رایگان :

۰۹۱۲۸۳۹۰۳۲۵09128390325

آدرس تعمیرگاه اصلی :

تعمیرگاه شماره 1 غرب تهران

تعمیرگاه شماره 2 شرق تهران

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس