زمان تعویض روغن گیربکس

زمان تعویض روغن گیربکس

زمان تعویض روغن گیربکس

برای زمان تعویض روغن گیربکس گیربکس های دستی معمولاً هر 30000 تا 50000 مایل (48000 تا 80000 کیلومتر) نیاز به تعویض روغن گیربکس دارند . گیربکس های اتوماتیک معمولاً فواصل تعویض روغن دنده بین 60000 تا 100000 مایل (96000 تا 160000 کیلومتر) دارند. بهتر است فیلتر روغن گیربکس خود را همزمان با روغن تعویض کنید.

آدرس تعمیرگاه تعویض روغن گیربکس در تهران

تماس فوری 09128390325

تعویض روغن و فیلتر گیربکس اتوماتیک در گیربکس کار ایرانیان

در گیربکس کار ایرانیان، تکنسین‌های متخصص ما، در ایام غیرتعطیل هفته از ساعت 8 صبح تا 9 شب، میزبان شما و خودروهای شما هستند. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات تعویض روغن گیربکس خودروهای تویوتا، هیوندای، بنز، بی ام و، پورشه و… به این تعمیرگاه مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید برای هماهنگی یا دریافت مشاوره، با شماره تلفن 09190783005 تماس بگیرید. همچنین برای مراجعه حضوری نیز می‌توانید در ساعات گفته شده به مرزداران، خیابان شهرک ژاندارمری مراجعه کنید.

 آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

نحوه بررسی سطح روغن گیربکس

از آنجایی که این محدوده‌ها بسیار زیاد هستند، یک راه خوب برای سنجش سلامت روغن، بررسی رنگ آن است. روغن‌های جدید رنگ‌های روشن (معمولا قرمز) و نیمه شفاف هستند، اما با تحلیل رفتن یا تجمع رسوب، رنگ تیره‌تری پیدا می‌کنند، شفافیت خود را از دست می‌دهند و در اثر اکسید شدن بوی سوختگی می‌دهند.

برای بررسی روغن گیربکس:

  1. کاپوت را باز کنید و میله گیربکس را بیابید (محل آن باید در دفترچه راهنمای مالک نشان داده شود).
  2. اگر مدل شما یکی ندارد، احتمالاً مجبور خواهید بود اتومبیل خود را با استفاده از جک یا بالابر بالا بیاورید، سپس درپوش پرکننده گیربکس را که روی مجموعه گیربکس قرار دارد را به دقت بردارید.
  3. میله اندازه گیری را از لوله پرکننده بیرون بکشید. اگر ماشین خود را بالا آورده اید، یک خط کش، پیچ گوشتی یا ابزار دیگر را برای نمونه گیری روغن در سیستم قرار دهید.
  4. رنگ روغن را بررسی کنید.

نکته: اگر روغن شما قهوه ای تیره، سیاه یا صورتی روشن است (معمولاً به دلیل آلودگی آب)، پس باید آن را تعویض کنید. مایع نیمه شفاف قرمز-قهوه ای اغلب کمی تخریب می شود، اما لزوماً به معنای نیاز به تغییر نیست.

زمان تعویض روغن گیربکس

نحوه تعویض روغن دنده

اگر تجربه زیادی در تعمیر و نگهداری خودرو یا ماشین آلات ندارید، بهتر است از یک متخصص برای تعویض روغن دنده خود استفاده کنید. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، این مراحل را دنبال کنید:

1- اگر وسیله نقلیه یا ماشین آلات شما سوراخ تخلیه دارد، آن را پیدا کرده و زیر آن یک ظرف گیر قرار دهید. در غیر این صورت، یک ظرف گیر در زیر کل مجموعه گیربکس قرار دهید.

2- پیچ تخلیه را باز کنید یا تشت گیربکس را بردارید، سپس اجازه دهید تمام مایع داخل ظرف گیر تخلیه شود.

3- واشر و فیلتر قدیمی را با اجزای جایگزین در دست بگیرید.

4- تشت گیربکس را بررسی کنید، آهنربا را از تکه های کوچک فلزی تمیز کنید. در صورت وجود قطعات بزرگ، ممکن است چرخ دنده های شما بسیار فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

5- واشر و فیلتر جدید را نصب کنید، سپس ظرف را دوباره به ماشین یا وسیله نقلیه بچسبانید.

6- روغن دنده مناسب برای وسیله نقلیه یا ماشین آلات خود را با استفاده از کاتالوگ توتال روان کننده ها (پس از بررسی دفترچه راهنمای مالک خود برای نوع مایع مورد نیاز) دریافت کنید یا از ابزار Lub Advisor استفاده کنید، به وسیله نقلیه خود بروید، روی دکمه آبی رنگ «انتخاب جزء دیگر» کلیک کنید. سپس دکمه صحیح برای نوع مجموعه دنده شما.

7- مقدار مایع مورد نیاز گیربکس را در دفترچه راهنمای مالک خود بررسی کنید.

8- مقدار صحیح مایع را با استفاده از پمپ روغن داخل گیربکس خود بریزید یا پس از اندازه گیری مقدار صحیح آن را بریزید.

9- اجازه دهید روغن برای چند دقیقه ته نشین شود، سپس موتور را روشن کرده و خودرو را برای مدت کوتاهی روشن کنید.

10- سطح روغن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست است (بخش قبلی این مقاله را برای دستورالعمل نحوه انجام آن مشاهده کنید).

این دستورالعمل ها فقط به عنوان یک راهنما هستند – وسایل نقلیه و تجهیزات ممکن است متفاوت طراحی شوند، بنابراین همیشه دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید. اگر در مورد نحوه تعویض روغن گیربکس خود مطمئن نیستید، همیشه از یک متخصص استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس