نشانی و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

نشانی و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

نشانی و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

نشانه های خراب بودن گیربکس های اتوماتیک (دنده اتومات) چیست؟ هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر است؟ علت خرابی گیربکس چیست؟ هزینه تعویض گیربکس چقدر میشود؟ در این مطلب”نشانی و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک” به تمامی این سوالات پاسخ میدهیم. همراه مجموعه متخصصی گیربکس کار ایرانیان باشید…

شماره تماس جهت دریافت مشاوره: 09128390325 | 09190783005

خرابی گیربکس می تواند ناشی از سرخوردن، صداهای علامت دار، کمبود مایع به دلیل نشتی، گرمای بی از حد یا عوامل خارجی باشد که بر گیربکس اثر می گذارد.

علائم گیربکس اتوماتیک خراب

  • صداهای عجیب هنگام تعویض دنده این شایع ترین علامت است.
  • تعویض دنده با صداهای عجیب
  • نشت مایعات 
  • بوی سوختگی. 
  • مشکل در ورود و خروج از دنده. 
  • چراغ موتور را بررسی کنید 
  • چرخ دنده های لغزنده. 
  • بی پاسخ – از دست دادن عملکرد

علائم و نشانی خرابی گیربکس اتوماتیک

چرخ دنده

اگر گیربکس شما خراب باشد، ممکن است متوجه تعویض بد دنده شوید. چرخ دنده ها به دلیل همسان نبودن سرعت چرخ ها و موتور شما ایجاد می شود. این عدم تطابق در سرعت می تواند منجر به صدای بسیار آزاردهنده ساییدن شود. شفت های ورودی و خروجی گیربکس شما باید با سرعت یکسانی حرکت کنند تا دنده بعدی در گیربکس شما تغییر کند.

نشت مایع انتقال

اگر گیربکس شما روغن ریزی دارد، با مشکل جدی مواجه هستید. نشت مایع گیربکس یکی از شایع ترین علل خرابی گیربکس است.

چند علت وجود دارد که روغن گیربکس نشتی پیدا می کند. رایج ترین علتها از طریق یک واشر یا مهر و موم معیوب است. با گذشت زمان، این واشرها و درزگیرها می توانند فرسوده شوند و باعث نشت مایع گیربکس شوند.

راه دیگری که مایع انتقال می تواند از شکاف جعبه گیربکس نشت کند. جعبه های گیربکس از فلز ساخته شده اند و در طول زمان می توانند ترک هایی ایجاد کنند. اگر روغن گیربکس از طریق شکاف جعبه گیربکس نشت کند، می تواند آسیب جدی به گیربکس وارد کند.

بوی سوزاندن

یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد گیربکس شما از کار افتاده است، بوی سوختگی است. این می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد، اما معمولاً نشان دهنده اصطکاک بیش از حد در داخل جعبه دنده است.

با گذشت زمان، این می تواند منجر به آسیب جدی شود و در نهایت باعث از کار افتادن گیربکس شود. بنابراین، اگر در حین رانندگی متوجه بوی سوختگی شدید، حتماً گیربکس خود را در اسرع وقت بررسی کنید.

انتقال پر سر و صدا در حالت خلاص

فرض کنید گیربکس ماشین شما در حالت خنثی یا همان خلاص صدا ایجاد می کند. می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد. هنگامی که یاتاقان شفت ورودی فرسوده می شود، می تواند باعث ایجاد صدا در هنگام خنثی شود. صدا معمولاً صدای خراش یا ناله خواهد بود. در برخی موارد، گیربکس ممکن است هنگام دنده نیز صدا ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس