چرا چراغ چک موتور ماشین روشن است

چرا چراغ چک موتور من روشن است ؟

چرا چراغ چک موتور من روشن است ؟

چرا چراغ چک موتور یا سرویس موتور (Check Engine یا Service Engine Soon) روشن است؟ این چراغ در اصل چراغ نشانگر خرابی نامیده می شود. و این چراغ به این معناست که رایانه خودرو مشکلی را در سیستم شناسایی کرده است که نیاز به توجه دارد. در این مطلب”چرا چراغ چک موتور ماشین روشن است” به تمام نکات مربوطه می پردازیم… همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

توجه به چراغ چک موتور

چراغ چک موتور روی داشبورد هشداری است که بسیاری از صاحبان وسایل نقلیه از آن می ترسند. چراغ چک موتور سیگنالی است مبنی بر اینکه سیستم عیب یاب آنبورد (یا OBD II) نقصی در آلایندگی، احتراق، سوخت یا سیستم اگزوز خودرو تشخیص داده است .

چه نوع توجهی؟ توجه حرفه ای، از یک تکنسین حرفه ای. برای شناسایی مناطقی که خارج از محدوده عملیاتی عادی جابجا شده اند، باید سیستم کامپیوتری اسکن و بررسی شود.

گیج کننده به نظر می رسد، اما در واقعیت این چراغ فقط راهی است که کامپیوتر به شما بگوید ماشین خود را چک و بررسی کنید که مشکلی در خودرو می باشد، اغلب مشکلی است که در رانندگی عادی حتی متوجه آن نمی شوید و قبل از جدی شدن باید بررسی شود.

چرا خوردو به چراغ چک موتور نیاز دارد؟

زیرا هرچه سیستم پیجیده تر باشد، بیشتر باید به شما نظارت و برعملکرد و تشخیص مشکلات کمک کند و سیستم کامپیوتری خودروهای امروزی بسیار پیچیده است، بنابراین سیستم برای نظارت بر عملکرد و تنظیم کدها در صورت شناسایی مشکل طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی:نشانی و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

چراغ موتور بیشتر به چه علتی روشن می شود؟

در بیشتر مواقع چراغ چک موتور نشان دهنده مشکلی است که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شود و این آلاینده ها برای روشن کردن چراغ نیازی به افزایش زیادی ندارد: خودرو های امروزی طوری طراحی شده اند که بسیار تمیزتر از خودروهای یک دهه پیش می باشند.

اما حتی اگر واقعا به تاثیرات زیست محیطی اتومبیل خود اهمیت چندانی نمی دهید، چراغ چک موتور هنوز چیزی است که باید آن را بررسی کنید بخاطر داشته باشید که هرچیزی که انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش دهد احتمالا گاز بیشتری نیز می سوزاند و با قیمت گاز امروز، این چیزی نیست که بخواهید نادیده بگیرید.

به علاوه، پمپاژ سوخت اضافی از طریق موتور می تواند مبدل کاتالیزوری را مجبور به کار اضافه برای سوزاندن مونوکسید کربن و هیدروکربن های اضافی کند. این می تواند مبدل کاتالیزوری را بیش از حد گرم کند و تنها در چند مایل آن را بسوزاند، و تعویض مبدل کاتالیزوری می تواند تعمیر گران قیمتی باشد که باید قبل از قبولی در آزمون آلایندگی بعدی یا تست مه دود از آن مراقبت کنید.

دلایل احتمالی روشن شدن چراغ “Check Engine” شما
  • درپوش گاز شل یا معیوب خطوط و شیرهای موجود در سیستم مخزن بنزین شما بخارات بنزین را به گردش در می آورند و از خروج آنها جلوگیری می کنند. …
  • شمع های فرسوده. …
  • مبدل کاتالیزوری معیوب …
  • سنسور جریان هوا کثیف یا معیوب.
چرا چراغ چک موتور ماشین روشن است
چرا چراغ چک موتور ماشین روشن است

چراغ موتور نشانه ای است که باید در اسرع وقت رانندگی را متوقف کنید و ماشین را توسط مکانیک مورد بررسی قرار دهید.

تعمیرگاه تخصصی خودروهای مدل بالا

گیربکس کار ایرانیان مجهز به جدیدترین تجهزات آزمایشی برای تشخیص سیستم های کامپیوتری امروزی است. آنها خوشحال خواهند شد که سیستم کامپیوتری شما را اسکن کنند و کدهای ذخیره شده در حافظه را بررسی کنند. و تکنیسین های آنها می توانند مدارها و سیستم ها را برای ردیابی هرگونه مشکل بررسی کنند و آن سیستم ها را به شرایط کاری مناسب برگردانند.

شماره تماس:09128390325 | 09190783005

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

نور زرد ثابت به شما می گوید که نگاهی بیندازید و مشکل جزئی را در اسرع وقت برطرف کنید و معمولا جدی نیست. و چراغ چشمک زن به این معناست که موتور وسیله نقلیه شما کار نمی کند و باید سریعا مشکل آن را برطرف کنید.

اگر چراغ موتور روشن شود، نباید نادیده بگیرید. چه برای یک هفته، یک ماه، یا یک سال اگر چراغ چک موتور را نادیده بگیرید وسیله نقلیه شما و در نتیجه ایمنی شخصی شما را به خطر می اندازد.

مطلب پیشنهادی:چگونه طول عمر گیربکس اتوماتیک را افزایش دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس