کارهایی که نباید با دنده اتومات انجام داد

کارهایی که نباید با دنده اتومات انجام داد!

کارهایی که نباید با دنده اتومات انجام داد

نکات مهمی که باید هنگام رانندگی با ماشین های دنده اتومات به آن توجه کنید… در این مطلب”کارهایی که نباید با دنده اتومات انجام داد” قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که در سلامتی گیربکس اتوماتیک شما بسیار حائز اهمیت است.

شما می توانید برای مشاوره تخصصی با این شماره تماس بگیرید: 09128390325

حالت N

از حالت N برای بالا بردن دور ماشین در ابتدای حرکت استفاده نکنید.

بعضی رانندگان ماشین های دنده اتومات عادت دارند مشابه با خودروهای دنده ای در زمان روشن کردن خودرو، ابتدا دنده را در حالت N یا خلاص می گذارند و دور موتور را بالا می برند، سپس دنده را در حالت Drive قرار می دهند. این عادت اشتباه آسیب جدی به گیربکس های اتوماتیک وارد می کند و هزینه های زیادی را برای صاحب خودرو به همراه دارد.

کارهایی که نباید با دنده اتومات انجام داد!

در سرپایینی ها خودرو را در حالت خلاص قرار ندهید

شاید در حالت حادی این امر مصرف سوخت شما را کاهش دهد، اما باتوجه به آنکه روان کاری دنده ها صورت نمی پذیرد، فرسودگی و صدمات زودرسی را در پی خواهد داشت. این کار باعث فشار مضاعف به شیر برق های گیربکس خواهد شد و هزینه تعویض ای شیرهای برقی رقم قابل توجهی است.

در پشت چراغ قرمز، دنده را در حالت خلاص قرار ندهید

بطور کلی توقف های زیر دو دقیقه، خلاص کردن دنده و دوباره قرار دادن آن در حالت D استهلاک بیشتری برای گیربکس دارد.

حالت P

قبل از توقف کامل خودرو، دنده را در حالت P قرار ندهید، در این حالت شما به خودرو فرمان ایست می دهید، درحالی که خودرو در حال حرکت است و این امر صدمات جبران ناپذیری برای گیربکس در پی خواهد داشت.

روغن گیربکس

با روغن گیربکس کم، رانندگی نکنید.

یکی از وظایف روغن گیربکس کمک به روان کاری گیربکس و خنک ماندن آن هنگام کار کردن خودرو است. بنابراین در صورت رانندگی طولانی مدت با روغن گیربکس کم، خودروی شما با مشکلات متعددی رو به رو خواهد شد.

نکات مهم دنده اتومات

استفاده از دو پا در هنگام رانندگی

آیا شما هم از آن دسته رانندگانی هستید که پای چپ خود را روی ترمز و پای راست خود را روی گاز نگه می دارید؟!

در عوض باید با یک پا رانندگی کنید،وقتی از هر دو پا استفاده می کنید این خطر وجود دارد که هر دو پا روی پدال بکوبید یا بدتر از آن پای اشتباه را روی پدال اشتباه استفاده کنید.

علاوه براین نگهداشتن پا روی ترمز می تواند منجر به اعمال فشار اضافی به ترمز شود، و این عمل باعث کاهش عملکرد خودرو، هدر رفتن لنت ای ترمز،افزایش مصرف بنزین و آسیب رساندن به ترمز شما می شود.

کروز کنترل

اگر شما یک راننده تازه کار هستید، توصیه می شود از ویژگی کروز کنترل در خودرو خود استفاده نکنید، این یک ویژگی عالی است که برای کسانی که تجربه کافی دارند توصیه می شود، اما برای مبتدیان، ممکن است باعث شود کمی استراحت کنید و آنطور که باید به جاده توجه نکنید.

نکات مهم دنده اتومات

مطالب پیشنهادی:

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک 09128390325

مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک AT و CVT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس