تعمیر گیربکس رنو داستر با 12 ماه گارانتی

تعمیر گیربکس رنو داستر

تعمیر گیربکس رنو داستر با 12 ماه گارانتی

داستر یک SUV خانوادگی است که از سال 2010 در دو نسل تولید شده است. در زیر، داستر از نظر مکانیکی یک رنو است و داستر در طول عمر خود به عنوان رنو و نیسان در کشورهای مختلف شناخته شده است. اگرچه لزوماً مستعد مشکلات گیربکس نیستند، اما برای دارندگان رنو داستر غیرمعمول نیست که مشکلاتی در گیربکس خود گزارش کنند. چه گیربکس دستی یا اتوماتیک داشته باشید، تعمیر مشکلات گیربکس ممکن است پرهزینه باشد، بنابراین مهم است که قبل از انجام تعمیر، دقیقاً متوجه شوید که گیربکس رنو داستر شما چه مشکلی دارد.

تماس فوری 09128390325

آدرس تعمیرگاه گیربکس رنو داستر در تهران

در این مقاله”تعمیر گیربکس رنو داستر” قصد داریم برخی از مشکلات رایج گیربکس گزارش شده توسط دارندگان رنو داستر و کارهایی که ممکن است بتوانید برای رفع آنها انجام دهید را بررسی کنیم. مثل همیشه، اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید، باید ماشین خود را در یک تعمیرگاه محلی و قابل اعتماد بررسی کنید تا رنو داستر شما تعمیر شود.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

آدرس:تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

دستی یا اتوماتیک

رنو داستر شما می تواند گزینه های مختلفی برای جعبه دنده داشته باشد. رایج ترین گیربکس های 5 و 6 سرعته دستی و 6 سرعته رنو EDC دو کلاچه اتوماتیک هستند. با این حال، داستر همچنین از نسل اول در برخی بازارها با گیربکس CVT و انواع گیربکس های دیگر از جمله 4 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته اتوماتیک دستی تولید شده است.

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک
گیربکس کار ایرانیان

 

مشکلات رایج گیربکس های دستی رنو داستر

در این بخش می‌خواهیم مشکلاتی را که ممکن است با گیربکس‌های 5 و 6 سرعته دستی رنو داستر تجربه کنید، بیان کنیم. توجه داشته باشید که این لیست جامعی از مشکلاتی نیست که ممکن است با آن مواجه شوید – فقط لیستی از مشکلاتی است که معمولاً توسط دارندگان رنو داستر گزارش شده است.

تعویض دنده به سختی

این می تواند به چند چیز مختلف برگردد. ساده ترین چیز برای بررسی سطح روغن گیربکس است، زیرا سطح روغن پایین گیربکس تعویض دنده ها را دشوار می کند و حرکت بین دنده های خاص را بسیار سخت تر می کند. اگر این مورد را بررسی کرده اید، به مجموعه کلاچ بروید – اگر کلاچ به درستی جدا نمی شود، ممکن است برای تعویض دنده مشکل پیدا کنید.

چیزهای دیگری که می‌توانند باعث سفت شدن دنده شوند حلقه‌های همگام‌ساز فرسوده هستند – اگر فقط یک یا دو دنده با سفتی مواجه هستید این موضوع ارزش بررسی دارد. این یک کار جدا کردن گیربکس داخلی است، بنابراین باید ماشین خود را به تعمیرگاه تخصصی که به آن اعتماد دارید رزرو کنید.

دنده تعویض نمی شود

هر چند وقت یکبار ممکن است این مشکل را در رنو داستر خود تجربه کنید که به این دلیل نمی توانید دنده را به یک دنده خاص یا گاهی اوقات به هر دنده ای ببرید. ممکن است قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، متوجه جابجایی بد یا پر سر و صدا شوید.

به طور کلی این مشکل از کلاچ شروع می شود – بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلاچ را کاملا رها کنید، مطمئن شوید که ماشین در حالت خنثی است و سعی کنید ماشین را دوباره در دنده قرار دهید. اگر این مشکل را حل نکرد کلاچ شما احتمالاً به نوعی معیوب است – احتمالاً کلاچ به درستی جدا نمی شود و به شما اجازه تعویض دنده را نمی دهد.

چند نکته وجود دارد که باید در اینجا بررسی کنید – مخزن روغن ترمز را بررسی کنید (داستر از کلاچ هیدرولیک استفاده می کند نه از کابل کلاچ) تا مطمئن شوید که پر شده است و نشتی یا کم مایع ندارید. اگر مشکل این نیست، احتمالاً درزبندی در جایی خراب شده است یا احتمالا بلبرینگ کلاچ فرسوده شده است. اگر مشکوک به مشکل هیدرولیک هستید، ممکن است بخواهید روغن ترمز را تخلیه کرده و با مایع تازه جایگزین کنید.

متأسفانه پس از انجام این کار، هر مشکل بعدی که ممکن است پیدا کنید چیزی نیست که واقعاً بتوانید خودتان را بدون برداشتن گیربکس بررسی کنید. ماشین را به زور وارد دنده نکنید زیرا باعث آسیب به گیربکس می شوید. ماشین خود را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مورد اعتماد خود بررسی کنید و از آنها بخواهید که کلاچ را بررسی کنند – ممکن است متوجه شوید که بخشی از مکانیزم کلاچ معیوب شده است.

شماره تلفن تعمیرکار تخصصی گیربکس اتوماتیک

صدای تق تق در هنگام تعویض دنده

این احتمالاً پایه‌های گیربکس یا موتور است. وقتی گاز را رها می‌کنید، یا وقتی پس از تعویض دنده، کلاچ را درگیر می‌کنید و پایه‌های شما فرسوده می‌شوند، گیربکس یا موتور می‌توانند حرکت کنند و صدایی به هم بزنند – که احتمالاً علت به هم خوردن دنده‌ها در هنگام تعویض دنده است.

چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید – ابتدا مشخص کنید که آیا انقباض در دنده‌های خاصی اتفاق می‌افتد یا خیر. ماشین خود را از جایی ساکت بیرون بیاورید و از اول به دوم تغییر دهید و کلاچ را در حالت نگه دارید – آن را درگیر نکنید. تست کنید که صدای کلاچ واقعاً چه زمانی به صدا در می‌آید – آیا زمانی که کلاچ را فرو می‌برید، زمانی که واقعاً دنده را تعویض می‌کنید، یا زمانی که دوباره کلاچ را درگیر می‌کنید؟

اگر زمانی است که پدال کلاچ را در هر نقطه فشار می دهید، احتمالاً مشکل شما از پایه های گیربکس یا موتور است. این یک تعمیر نسبتاً سریع و ساده است و تقریباً توسط هر تعمیرگاهی قابل انجام است.

اگر در هنگام حرکت دادن چوب دنده به صورت فیزیکی، گیرکردن اتفاق می افتد، ممکن است چند چیز وجود داشته باشد – روغن گیربکس کم باشد و بررسی کنید که کابل های تعویض دنده به درستی وصل شده باشند و فرسوده نشده باشند. در صورت عدم موفقیت، گیربکس شما نیاز به بازرسی توسط مکانیک دارد.

از دنده بیرون پریدن

اگر رنو داستر شما از دنده خارج می‌شود، این می‌تواند چند چیز متفاوت باشد – این می‌تواند به دلیل فرسودگی پایه‌های گیربکس باشد (اگر گیربکس در حال حرکت است، می‌تواند اتصال دنده را حرکت دهد و باعث خارج شدن ماشین از دنده شود)، یا می تواند به یک اتصال دنده شل و کشدار باشد.

اگر همه این موارد را بررسی کرده اید و مشکل خود را پیدا نکرده اید، ممکن است مجموعه شیفت فورک یا یکی از همگام سازها معیوب باشد. این یک مشکل گیربکس داخلی است و باید توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی شود.

گیربکس ناله می کند

این یک مشکل رایج است که در نسل دوم داستر (پس از سال 2017) گزارش شده است. از حدود 55-60 مایل در ساعت تا 70-75 مایل در ساعت در دنده چهارم، پنجم یا ششم، صدای ناله ای قابل توجه از گیربکس شنیده می شود. این به دلیل طراحی در قسمت داخلی گیربکس است و در بسیاری از خودروهای دیگر رنو مانند لوگان و ساندرو نیز گزارش شده است.

ابتدا، باید تست کنید که آیا این ناله در دنده‌های خاص رخ می‌دهد یا نه، و شاید مهم‌تر از آن، این که آیا در حالت 2WD یا AWD رخ می‌دهد یا خیر – مثل اینکه در حالت AWD رخ می‌دهد اما در حالت 2WD رخ نمی‌دهد، احتمالاً این ناله است. از دیفرانسیل عقب می آید اگر این تفاوتی ایجاد نمی کند، دریابید که ناله در کدام چرخ دنده رخ می دهد.

اگر داستر شما نسبتاً نو است یا هنوز تحت گارانتی است، ارزش آن را دارد که ماشین را به نمایندگی برگردانید و از آنها بخواهید که ماشین را آزمایش کنند.

مشکلات رایج گیربکس های اتوماتیک رنو داستر

تعمیر گیربکس رنو داستر با 12 ماه گارانتی
تعمیر گیربکس رنو داستر

همانطور که اشاره کردیم داستر از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه رنو EDC استفاده می کند. این یک واحد قابل اعتماد و اثبات شده است که برای بسیاری از خودروهای رنو نصب شده است. آنها مستعد تعداد قابل توجهی از مشکلات نیستند، اما چند مورد گزارش شده است که ارزش بررسی را دارد.

تاخیر در جابجایی

برای کسانی که از مبدل گشتاور سنتی استفاده می‌کنند، این ممکن است در موقعیت‌های مختلف که به نظر می‌رسد گیربکس کند می‌شود، کمی تعجب‌آور باشد. در بسیاری از موارد این در واقع عملکرد عادی گیربکس است – و دلیل آن این است که این گیربکس دو کلاچه اتوماتیک است.

گیربکس اتوماتیک دوکلاچه اساساً دو گیربکس است که به یکدیگر جوش داده شده اند – یکی از آنها برای دنده های 1، 3 و 5 و دیگری برای دنده های 2، 4 و 6 است. وقتی دنده اول را انتخاب می کنید، گیربکس پیش بینی می کند که دنده بعدی شما نیاز به دنده دوم خواهد بود. بنابراین طرف دیگر گیربکس دنده دوم را برای شما آماده می کند و در لحظه ای که به دنده بالاتر نیاز دارید، قدرت از سمت اول گیربکس به سمت دیگر منتقل می شود و در نتیجه تعویض دنده آنی و نرم انجام می شود. طرف گیربکس که وظیفه دنده اول را بر عهده دارد، دنده سوم را در پس زمینه برای شما آماده می کند و زمانی که به دنده بالاتر نیاز داشتید به عقب برمی گردد.

با این حال، گاهی اوقات این می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. فرض کنید در حال رانندگی به سمت مجموعه ای از چراغ های راهنمایی قرمز هستید. ممکنه دنده دوم باشی از آنجایی که سرعت شما کم می شود، گیربکس دنده اول را آماده می کند (چون فکر می کند کم می کنید تا توقف کنید.) اما اگر چراغ ها عوض شوند و پای خود را پایین بیاورید، گیربکس دنده اول را آماده کرده است، اما در واقع به آن نیاز دارید. دنده سوم – به این معنی که گیربکسی که دنده بعدی شما را آماده می کند باید دنده اول را از حالت انتخاب خارج کند و دنده سوم را برای زمانی که به آن نیاز دارید آماده کند. این می تواند در شرایط خاص منجر به تاخیر در تعویض دنده بعدی شود.

چراغ «گیربکس اتوماتیک را بررسی کنید»

این یک خطای رایج است و معمولاً یک کد ایجاد می کند. اگر یک خواننده OBD II دارید، این بهترین چیزی است که می توانید بررسی کنید – یک کد بخوانید و ببینید چه چیزی به دست می آید. در رنو داستر، درگاه OBD داخل جعبه دستکش قرار دارد.

پیام «گیربکس اتوماتیک را بررسی کنید» معمولاً با برخی علائم همراه است – ممکن است متوجه شوید که ماشین شما به درستی رانندگی نمی کند. ایرادهای رایجی که گزارش شده است عبارتند از عدم توانایی در خارج شدن از دنده اول، تعویض دنده بسیار تند و پرشتاب یا بهم خوردن هنگام تعویض دنده. در اینجا چیز زیادی نمی توان گفت جز اینکه ماشین را با یک OBD reader بخوانید و ببینید چه اتفاقی می افتد. سپس از آنجا می توانید عیب یابی کنید.

پیام «گیربکس اتوماتیک را بررسی کنید» دامنه وسیعی دارد و تعداد زیادی ایراد را نشان می‌دهد، از چیزی به سادگی باتری در حال مرگ که خطاهای عجیبی ایجاد می‌کند تا شیر برقی و سرووها در خود گیربکس از کار می‌افتند که برای رفع آن نیاز به بازسازی گیربکس دارد. اگر پس از خواندن کد، عیب یابی برای شما راحت نیست، باید خودروی خود را به تعمیرگاه تخصصی تعمیر گیربکس رنو مورد اعتماد خود بررسی کنید.

مایع انتقال کم

این نقصی است که خود را به طرق مختلف نشان می دهد. ممکن است متوجه مشکلاتی در انتخاب دنده های خاص یا کندی تعویض گیربکس شوید. مایع گیربکس قسمت های داخلی گیربکس را روان نگه می دارد و به خوبی کار می کند و اگر گیربکس نشتی داشته باشد ممکن است متوجه شوید که عملکرد ضعیفی دارد.

این چیزی است که باید با یک تکنسین بررسی کنید تا ببیند آیا ماشین مایع گیربکس نشتی دارد یا خیر – و اگر چنین است، باید نشت را برطرف کرده و با مایع تازه پر کنید که باید مشکلات متناوب و عجیبی را که ممکن است با گیربکس خود دارید حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس