آنچه باید در مورد استفاده از خودروی گیربکس اتوماتیک بدانید

آنچه باید در مورد استفاده از خودروی گیربکس اتوماتیک بدانید

آنچه باید در مورد استفاده از خودروی گیربکس اتوماتیک بدانید

رانندگی در ترافیک سنگین که بیشتر در کلان شهرها در زمان رفت و آمد به محل کار دیده می شود، نیاز به صبر و حوصله دارد. ساعاتی که در طول روز پشت فرمان سپری می‌شود می‌تواند باعث استرس رانندگان شود. راحتی رانندگی خودروی ترجیحی در این مرحله مهم می شود.

عدم نیاز به تعویض دنده یا استفاده از پدال کلاچ در هنگام مسافرت یا هنگام توقف و استارت در ترافیک باعث افزایش کنترل رانندگی در خودروهای اتوماتیک می شود. خودروهای دنده اتوماتیک که حتی برای افرادی که زمان زیادی را پشت فرمان نمی گذرانند به راحتی قابل استفاده هستند، راحتی رانندگی بهتری را برای رانندگان فراهم می کنند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

چگونه از خودروی اتوماتیک استفاده کنیم؟

تعویض دنده در خودروهای اتوماتیک راحت تر از خودروهای دستی است. رانندگان در تعجب هستند که چگونه از خودروهای گیربکس اتوماتیک استفاده کنند که در سال های اخیر بیشتر از خودروهای دستی ترجیح داده شده اند. پدال‌های ترمز، گاز و کلاچ که عمدتاً در خودروهای دستی یافت می‌شوند، مانند پدال‌های گاز و ترمز به غیر از کلاچ، در خودروهای اتوماتیک نیز وجود دارند.

توقف وسایل نقلیه در جاده های با ترافیک سنگین یک مشکل بزرگ برای افرادی است که تازه شروع به رانندگی کرده اند. کاربران خودروهای جدید می توانند خودروهای اتوماتیک را بسیار راحت تر رانندگی کنند، زیرا نیازی به استفاده از کلاچ نیست و شرایط توقف وجود ندارد.

گیربکس اتوماتیک به چه معناست؟

دنده نامی است که به چرخ دنده هایی گفته می شود که سرعت و کشش خودروها را تنظیم می کنند. گیربکس اتوماتیک به این معنی است که بسته به سرعت موتور، دنده ها توسط خود خودرو مدیریت می شوند. برای رانندگی یک وسیله نقلیه اتوماتیک کافی است بدانید که حروف روی گیربکس به چه معناست و چگونه باید آن را حرکت دهید.

خودروهای گیربکس اتوماتیک (ممکن است بسته به نوع مدل متفاوت باشد) دارای 4 دنده اصلی P، R، N و D و دنده های ثابت 1، 2، 3 هستند:

P-Parking: این وسیله ای است که باید برای پایان سفر خود از آن استفاده کنید.
R-Reverse: دنده ای است که برای حرکت خودرو در جهت معکوس استفاده می شود.
N-Neutral: عملکردی برای قرار دادن خودرو در حالت خنثی. دنده N هرگز نباید در حالی که وسیله نقلیه در حرکت است درگیر شود. می توان آن را در ساعات طولانی سپری شده در ترافیک سنگین ترجیح داد.
D-Drive: دنده D برای حرکت به جلو استفاده می شود. با افزایش سرعت در خودروهای گیربکس اتوماتیک در طول سفر، خودرو می تواند خود سطح دنده مناسب را تنظیم کند.

چگونه یک ماشین گیربکس اتوماتیک را راه اندازی کنیم؟

همانطور که از نام آن پیداست، خودروهای گیربکس اتوماتیک بدون اینکه کارکردهای زیادی را به شما واگذار کنند، رانندگی را آسان می کنند. اگرچه ممکن است استفاده از گیربکس اتوماتیک در اولین استفاده برای رانندگان وسایل نقلیه دستی متفاوت به نظر برسد، اما اخیراً به دلیل مزایایی که ارائه می دهد ترجیح داده شده است.

بنابراین چگونه یک ماشین دنده اتوماتیک را راه اندازی کنیم؟ پس از انجام مقدمات رانندگی و بررسی های لازم روی وسیله نقلیه خود، آماده سفر هستید. برخی از وسایل نقلیه ممکن است بدون فشردن ترمز روشن نشوند، بنابراین برای روشن شدن خودرو ابتدا باید ترمز گرفته شود. پدال‌های گاز در جلوی پایین، ترمز در سمت چپ و گاز در سمت راست قرار دارند. می توانید با چرخاندن کلید استارت در جهت عقربه های ساعت در حالی که پای خود را روی ترمز قرار دهید، وسیله نقلیه خود را روشن کنید.

وقتی موقعیت دنده خارج از سطوح P یا N است، خودرو نمی تواند روشن شود. به همین دلیل، هنگامی که خودرو برای اولین بار راه اندازی می شود، دنده باید در موقعیت P قرار گیرد. برای حرکت دادن وسیله نقلیه خود باید دنده را از P به D تغییر دهید (رانندگی) و ترمز دستی را رها کنید. در نهایت می توانید با برداشتن کمی پای خود از روی ترمز خودرو را حرکت دهید. بنابراین چگونه می توان یک ماشین گیربکس اتوماتیک را روی یک تپه رانندگی کرد؟ بسیاری از خودروهای گیربکس اتوماتیک دارای سیستم ضد برگشت هستند. در سربالایی فقط کافی است کمی بیشتر روی گاز پا بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس