بررسی کامل خودرو رنو کپچر

بررسی کامل خودرو رنو کپچر

بررسی کامل خودرو رنو کپچر

رنو کپچر با زمان بندی عالی عرضه شد بخش بزرگی از موفقیت کپچر ترکیبی از ظاهر متمایز و انبوهی از سفارشی سازی آن بوده است. این به مدل نسل اول کمک کرد تا از بین مردم متمایز شود و برای این نسل دوم کپچر، رنو نیز به همین موضوع پایبند بوده است. در ادامه این مطلب”بررسی کامل خودرو رنو کپچر” همراه ما باشید.

تاریخچه

رنو شاسی بلند(SUV) اولین بار در سال 2013 عرضه شدند و کپچر یکی از اولین های شاسی بلند این مدلهای این خودرو بِرند بود. و یکی از خودرو پرفروش در دنیا و البته ایران بود. 

یکی از زیباترین خودروهای شاسی بلند است که رقیب اصلی پژو 2008 است. رنو کپچر با سه موتور 0.9لیتری، 1.2لیتری و 1.5لیتری عرضه می شود.

خودروی رنو کپچر یک کراس اوور شهری کوچک و کم مصرف است که توسط شرکت ایران خودرو در ایران وارد و به فروش رسید و البته نمونه های زیادی از خودروهای غیر از ایران نیز وارد شد. رنو کپچر با موتور 1.2 لیتری و گیربکس اتوماتیک در کشورمان عرضه می شود. موتور فوق متشکل از چهار سیلندر و 16 سوپاپ است و از توربوشارژر استفاده می کند، در حالی که عملکرد سوپاپ آن توسط سیستم VVT یا سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ تنظیم می شود.

مطلب پیشنهادی:تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

مشخصات فنی رنو کپچر

این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر را به ترتیب در دور موتور 4900 و 2000 دور در دقیقه دارد. حداکثر سرعت رنو کپچر 192 کیلومتر بر ساعت و زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون 10.9 ثانیه است. مصرف سوخت رنو کپچر در حالت ترکیبی 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

کپچر از همان پلتفرمی استفاده می کند که قبلا در خودروهای نیسان جوک و رنو کلیو استفاده می شد. این خودرو با طول 4122 میلی متری خود کمی بیشتر از هاچ بک کلیو با طول 3986 میلی متر است. اما کمی کوتاهتر از نیسان جوک 4135 میلی متر است.

مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ TCe120
  • حجم موتور1.2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت120 اسب‌بخار
  • گشتاور190 نیوتن‌متر
  • شتاب10.9 ثانیه
  • سرعت192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی5.9 لیتر در صد کیلومتر

گیربکس رنو کپچر

گیربکس رنو کپچر از نوع دو کلاچه است و مشکل رایج این خودرو ارور سیستم الکتریکی است که اغلب به دلیل خرابی باتری به وجود می آید. اکثر صاحبان این خودرو بعد از تعویض باتری با ارور آنتی پولوشن یا چک گیرباکس روبرو می‌شوند که حتی در مواقعی موجب سوختن تی سی یو خودرو نیز می شود.

مطلب پیشنهادی: تعمیر گیربکس رنو کپچر با 12 ماه گارانتی

5دلیل برای خرید رنو کپچر

1- پیشرانه کارآمد و کم مصرف

2- طراحی ظاهری زیبا و دوست داشتنی

3- ایمنی بالا

4- کابین زیبا و مجهز

5- گیربکس فوق العاده

رنو کپچر جدید

به گزارش #خبرخودرو، کپچر بر اساس پلتفرم ماژولار CMF-B ساخته شده و با گزینه موتور هیبریدی عرضه خواهد شد. کپچر جدید 110 میلی متر بلندتر و 4228 میلی متر طول دارد، در حالی که فاصله بین دو محور آن با 20 میلی متر افزایش به 2639 میلی متر رسیده است.

رنو کپچر جدید ظاهری شبیه یک SUV دارد، اما نمای کلی آن شبیه یک کراس اوور است. کپچر دارای قطعات جلو و عقب به روز شده و کابین کاملا جدید است. این خودرو از دماغه جدیدی شامل چراغ‌های LED C شکل، سپر بازطراحی شده و جلوپنجره جدید استفاده می‌کند. نمای این خودرو با خط کمر کرومی برجسته شده است، در حالی که در قسمت عقب از چراغ های عقب LED C شکل و سپر جدید استفاده شده است.

نسخه پرمیوم کپچر

نسخه های پریمیوم این خودرو از رینگ های 18 اینچی استفاده می کنند، در حالی که مدل های پایین تر آن با رینگ های آلیاژی 16 و 17 اینچی عرضه می شوند. در کابین رنو کپچر جدید، داشبورد کاملاً بازطراحی شده و تودوزی رنگی تعبیه شده است. فرمان سه پره جدید، سیستم اطلاعات سرگرمی با نصب عمودی و صفحه ابزار تمام دیجیتالی نیز در این خودرو به چشم می خورد. این خودرو از سیستم صوتی Bose نیز بهره می برد.

#کپچر جدید از طیفی از موتورهای بنزینی و دیزلی بهره می برد، در حالی که یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز در سال 2020 به خط تولید آن اضافه خواهد شد. خط تولید بنزین این خودرو شامل موتورهای 1.0 و 1.0 لیتری توربو شارژ با قدرت 100 تا 155 اسب بخار و متصل به گیربکس های شش سرعته دستی و هفت سرعته DCT. مدل های دیزلی این خودرو توربوشارژ هستند و 95 تا 115 اسب بخار قدرت تولید می کنند. از سال 2020 موتورهای بنزینی این خودرو با سیستم پلاگین هیبریدی E-TECH همراه خواهند بود.

مقایسه با خودروهای رقیب

رنو کپچر vs سیتروئن سی 3
سانگ یانگ تیوولی vs رنو کپچر

سوالات متداول

رنو کپچر ساخت کدوم کشور است؟

رنو کپچر (به فرانسوی: Renault Captur) یک کراس اوور جمع و جور کوچک تولید شده توسط شرکت فرانسوی رنو است.

رنو کپچر دنده اتومات می باشد یا دستی؟

رنو کپچر با گیربکس 6سرعته اتوماتیک دو کلاچه خودرویی دنده اتومات به حساب می آید.

خودرو رنو کپچر برای جاده خوبه؟

خودرو رنو کپچر با مشخصات فنی که داده شد بیشتر مناسب خودرویی مناسب شهری می باشد و اگر منظورتون از جاده ای اینکه مسافت های طولانی را باهاش طی کنید از نظر ما گزینه خوبی نیست. اما به هرحال این خودرو توانایی طی کردن مسافت های طولانی را نیز دارد.

مصرف سوخت در رنو کپچر چقدر؟

حال که صحبت از مصرف سوخت رنو کپچر می شود، خوب است بدانید که مصرف سوخت کپتور در فواصل شهری حدود 6.6 و در فواصل برون شهری 4.7 است. ظرفیت مخزن سوخت آن 45 لیتر است.

رنو کپچر دختر کُش هست آیا؟

سوال خیلی از جوانان ایرانیه:) باید گفت اول بستگی به سلیقه فردی که باهاش در ارتباط هستین داره و هیچ ربطی به نوع خودرو شما ندارد. اما خب باید گفت این خودرو دراقع خانواده پسند هستش.

قیمت رنو کپچر چقدر؟

بازه قیمت:

770,000,000~900,000,000 تومان البته توجه داشته باشید که این قیمت در تاریخ(1401/09/15) اعلام گردیده و احتمال قوی با گذشت زمان با نوسان قیمتی رو به رو خواهیم شد.

رنو کپچر بخریم یا نخریم؟

ما(گیربکس کار ایرانیان) سعی کردیم در این مقاله بطور کامل و واضح خودرو رنو کپچر را مورد بررسی قرار دهیم و در آخر تصمیم اینکه این خودرو مناسب شما هست یا خیر با خودتون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس