تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی ویتارا

در دنیای خودرو، مدل هایی وجود دارند که بلافاصله شما را به رانندگی با آنها وادار می کنند. تا آنجا که به شما مربوط می شود، در همان نگاه اول عاشق ویتارا شده اید و تاکنون، شاسی بلند شما را ناامید نکرده است. ظاهری با روحیه، فضای داخلی راحت و ایمنی فکر شده از جمله دارایی های خودرو هستند. در حالی که ویتارا همه چیز را برای خوشحالی دارد، از خرابی مصون نیست، و هنگامی که در محفظه جعبه دنده رخ می دهد ، در این زمینه، ضروری است که تعمیرات فوری در نظر گرفته شود.

تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید تا با آرامش مشکل گیربکس ویتارا خود را حل کنید و در صورت لزوم برای تعویض آن در بهترین شرایط ممکن برنامه ریزی کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی

مشکل گیربکس ویتارا: علائم چیست؟

اولین قدم برای رفع نقص، البته شناسایی سیگنال های هشدار است. چندین مورد از آنها وجود دارد که مهمترین آنها موارد زیر است.

گیربکس دستی دارید؟ مشکل در کارکردن اهرم، صدای جیر زدن در هر تعویض دنده، تکان دادن، پریدن از دنده یا از دست دادن روغن گیربکس گرند ویتارا یا ویتارا علائمی هستند که به ندرت فریب می دهند.

اگر SUV شما مجهز به گیربکس اتوماتیک ویتارا باشد ، ممکن است در هنگام راه اندازی، شتاب گیری یا زمانی که گیربکس دنده جدیدی را انتخاب می کند، تکان بخورید. همچنین ممکن است صداهایی مانند غرش از گیربکس بیاید. انتخاب دنده نیز ممکن است کاملاً نامناسب باشد.

همچنین بررسی کنید که آیا تاریخ تعیین شده برای تعویض روغن گیربکس ویتارا یا تعویض روغن گیربکس سوزوکی گرند ویتارا سپری نشده است یا خیر. مشکل ممکن است به دلیل کثیف شدن روغن باشد.

انواع گیربکس سوزوکی گرند ویتارا

ویتارا یا گرند ویتارا، نامی که به SUV داده می شود اساساً به نسلی که از آن متولد شده است بستگی دارد. با این حال، این فقط نام ها نیستند که تغییر می کنند، زیرا سازنده از هیچ هزینه ای برای ارتقا دریغ نکرده است و گیربکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین تفاوت‌هایی در طراحی وجود دارد که به این معنی است که یک گیربکس معین لزوماً متناسب با SUV شما نیست.

به عنوان مثال، گیربکس Vitara hdi و موتور BoosterJet متفاوت خواهند بود. همین امر در مورد گیربکس ویتارا 2l hdi و گیربکس گرند ویتارا 2.4 لیتری نیز صدق می کند.

ما به شما کمک می کنیم تا با مروری بر انتقال های نسبت داده شده به Vitara در طول نسل ها، واضح تر ببینید.

اولین ویتارا در سال 1988 به عنوان یک 4×4 جمع و جور وارد بازار شد. با وجود ابعاد متوسط ​​و سهولت در حمل و نقل، عملکرد استثنایی از خود نشان داد. سال بعد، ویتارا برای تسخیر بازار آمریکا به شورولت ردیاب تغییر نام داد و در سال 1991 نسخه ویتنامی معرفی شد. خط بنزین شامل یک موتور 1.6 لیتری 97 اسب بخار و یک موتور 2.0 V6 AWD با قدرت 136 اسب بخار بود که هر دو با یک گیربکس 5 سرعته دستی بودند. مدل های دیزلی نیز شامل یک BVM5 با گیربکس 75 اسب بخاری Vitara 1.9 td AWD و یک نسخه 87 اسب بخاری 2.0 TD هستند. برای اطلاعات بیشتر، Gearbox Vitara jlx به گیربکس ویتارا jlx اشاره می کند که نسخه های آمریکای شمالی را مجهز می کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوزوکی ویتارا

گیربکس سوزوکی ویتارا 2l hdi توسط گراند ویتارا که اولین نسل آن در سال 1998 ظاهر شد تصاحب شد. تاکید سوزوکی بر چابکی طراحی سبک وزن همراه با انتخاب های هوشمندانه موتور را توضیح می دهد. موتورهای 2.0 تا 2.5 لیتری موجود در هر دو نوع دیزل و بنزین قدرتی از 85 اسب بخار تا 144 اسب بخار تولید می کنند. سپس یک مدل مکانیکی 5 سرعته به عنوان گیربکس سوزوکی گرند ویتارا برای تمامی نسخه ها عمل می کند.

گیربکس گرند ویتارا 2006 گزینه های بیشتری را ارائه می دهد. گیربکس گرند ویتارا 1.9 ddis 129 اسب بخار و 2.0 لیتر 140 اسب بخار همچنان BVM5 هستند. با این حال، 2.7 لیتر V6 188 اسب بخار و 3.2 لیتر V6 229 اسب بخار همچنان BVA5 هستند. واحد بنزینی 2.2 لیتری 163 اسب بخاری با گیربکس 4 سرعته خودکار عرضه می شود.

طیف موتورها در سال 2008 در حال گسترش است، اما انواع گیربکس گرند ویتارا مانند قبل باقی می مانند. موتورهای جدید 2.4 لیتری AWD 169 اسب بخاری و 2.4 لیتری RWD 166 اسب بخاری به BVA4 یا BVM5 مجهز شده اند. واحدهای بنزینی 2.7 RWD و AWD با 185 اسب بخار قدرت انتخابی بین BVM5 و BVA5 را ارائه می دهند. 3.2 AWD و 3.2 RWD که هر کدام 232 اسب بخار قدرت دارند، هر دو با BVA5 عرضه می شوند. بلوک موتور دیزلی 1.9 DDiS 129 اسب بخاری با BVM5 قابل اعتماد خود باقی می ماند.

با توجه به این تنوع، احتمالاً متوجه شده اید که چرا پشتیبانی از Gearbox Grand Vitara 1.9 ddis را نمی توان با مرجع دیگری جایگزین کرد.

نسل جدید ویتارا در سال 2014 با موتورهای 1.6 لیتری بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. گیربکس سوزوکی ویتارا اتوماتیک به 6 دنده تغییر می کند. نوع مکانیکی آن در بنزین 5 سرعت و در دیزل 6 سرعت ارائه می دهد.

ویتارا در سال 2018 برای قرار دادن یک توربوشارژر تزریق مستقیم BoosterJet ساخته شد. سوزوکی آن را به عنوان یک انقلاب واقعی در مصرف سوخت معرفی می کند. موتورهای 1.0 لیتری تا 1.4 لیتری قدرتی از 112 اسب بخار تا 140 اسب بخار تولید می کنند. گیربکس ویتارا 4×4 ، مانند 4×2، می تواند BVA6، BVM5 یا BVM6 باشد.

آخرین مدل از موتور هیبریدی نیز بهره می برد. مجهز به کروز کنترل تطبیقی ​​است که اطمینان می دهد که فاصله ایمنی همیشه حفظ می شود. به این موارد مزایای سیستم Stop&Go را نیز اضافه کنید که به طور خودکار سرعت ویتارا را تا توقف کامل تنظیم می کند و هر آنچه را که برای سفر در جاده ها با آرامش کامل نیاز دارید در اختیار دارید. در مورد گیربکس، توجه داشته باشید که موتور 48 ولت هیبریدی 1.4 BoosterJet با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی ترکیب شده است.

چگونه با مشکل گیربکس سوزوکی گرند ویتارا برخورد کنیم؟

گیربکس یک عنصر سنگین، دست و پا گیر و ظریف برای کنترل است. علاوه بر این، معماری همیشه یکسان نیست و مراحلی که باید دنبال کنید ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، آگاهی از موضوع به منظور مداخله بدون خطر تشدید خرابی ضروری است. به عبارت دیگر، با یک گاراژ حرفه‌ای تماس بگیرید: گاراژی که معمولاً تعویض روغن شما را انجام می‌دهد .

برای رسیدن به تعمیر واقعی، لطفاً توجه داشته باشید که گیربکس سوزوکی ویتارا در حال جداسازی باید با ویژگی های خرابی توجیه شود. بنابراین سیستماتیک نیست. برای رفع مشکل، مکانیک شما در مورد علائمی که متوجه شده اید از شما می پرسد. جزئیاتی که در اختیار او قرار می دهید به عنوان مبنایی عمل می کند، اما او تشخیص را با تجزیه و تحلیل عمیق تر انتقال کامل می کند.

اگر در تعویض دنده مشکل دارید، او می تواند قبل از دست زدن به گیربکس مطمئن شود که کلاچ از مسیر خارج شده است. بررسی می‌تواند به چرخ دنده‌ها نیز تعمیم یابد: اگر دندانه‌ها ساییده شده باشند، مشکلی در گیربکس سوزوکی گرند ویتارا یا ویتارا طبیعی است. به همین ترتیب، مکانیک بررسی می کند که آیا خرابی ناشی از روغن گیربکس سوزوکی ویت آرا است یا خیر. ممکن است گیربکس گرند ویتارا نشتی داشته باشد که ظرفیت روغن کاری را محدود می کند. همچنین ممکن است از فواصل توصیه شده تعویض روغن گیربکس گرند ویتارا فراتر رفته باشید . در این حالت روغن کثیف شده باید تعویض شود تا دنده ها به درستی تعویض شوند.

مشکل گیربکس اتوماتیک ویتارا می تواند ناشی از نقص سنسور و/یا ECU باشد. در نتیجه مسابقات، دنده های انتخابی اصلاً با رانندگی شما سازگار نیستند. بسته به علائم، مکانیک ممکن است تصمیم بگیرد که گیربکس را دوباره برنامه ریزی کند یا گیربکس سوزوکی ویتارا یا گیربکس گرند ویت آرا را حذف کند. لطفاً توجه داشته باشید که فرآیند جداسازی گیربکس ویتارا hdi و گیربکس سوزوکی گرند ویت آرا لزوماً مشابه نیستند. طرح طراحی تعیین کننده است و بار دیگر دانش گاراژ ضروری است.

سایر عناصر مانند پشتیبانی از گیربکس سوزوکی گرند ویتارا ، همگام سازی یا اتصال ممکن است علت خرابی باشند. فقط یک تشخیص حرفه ای آن را تایید می کند و بنابراین مناسب ترین راه حل را تعیین می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس