تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن جتا

تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن جتا

تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن جتا

پویا و زیبا، جتا یک سدان جمع و جور است که نوید گردش های شهری دلپذیر و همچنین سفرهای طولانی مدت را می دهد. هندلینگ آن یک دارایی واقعی است، همانطور که نگه داشتن جاده آن است. با این حال، ممکن است یک نقطه منفی وجود داشته باشد: خرابی های مکانیکی. توجه ویژه ای باید به انتقال داده شود. اگر عملکرد خود را از دست بدهد، ممکن است وسیله نقلیه شما به طور غیرمنتظره ای از کار بیفتد زیرا قدرت موتور دیگر به درستی به چرخ های خودرو منتقل نمی شود. (تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن جتا)

تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن

بله، اما چگونه می توان فهمید که گیربکس بد است؟ مسئله مشاهده است. به طور کلی، گیربکس های مکانیکی تمایل به قفل شدن یا پرش دارند تا نشان دهنده ایراد باشد. گیربکس‌های خودکاری که از ریل خارج می‌شوند را می‌توان تشخیص داد، به‌عنوان مثال، با انتخاب دنده‌ای که با سبک رانندگی یا شرایطی که در آن رانندگی می‌کنید مطابقت ندارد. علائم دیگر مانند صدای گیربکس فولکس واگن جتا، بوی سوختگی یا نشت روغن از گیربکس جتا نیز ممکن است رخ دهد.

در هر صورت، واکنش فوری مهم است و هرگز زود نیست که به تعویض کامل یا جزئی گیربکس خودروی آلمانی خود فکر کنید.

انواع گیربکس های فولکس واگن جتا

آیا می دانستید که Jetta بیش از 40 سال است که در خدمت بوده است؟ این سدان اولین بار در سال 1979 با موتورهای بنزینی از 1.1 لیتر 50 اسب بخار تا 1.6 لیتر 110 اسب بخار شروع به کار کرد. گیربکس 5 سرعته دستی استاندارد است، اما گیربکس 3 سرعته اتوماتیک نیز به عنوان یک آپشن موجود است.

نسل دوم در سال 1984 به بازار اروپا معرفی شد و سال بعد وارد ایالات متحده شد. ویژگی های نسخه قبلی به طور کلی حفظ شد، اگرچه این نسخه جدید از نظر ابعاد سخاوتمندتر بود. فضای داخلی 14 درصد حجم بیشتری به دست می آورد. علاوه بر این، موتور SOHC 1.8L از سال 1985 در جتا در دسترس قرار گرفت. این موتور ابتدا با 100 اسب بخار عرضه شد و سپس قبل از توسعه 123 اسب بخار در سال 1987 به 102 اسب بخار افزایش یافت. سه سال بعد، فولکس واگن یک واحد 2.0 لیتری 134 اسب بخاری را معرفی کرد . به سالن جمع و جور آن قدرت بیشتری می دهد. در مورد گیربکس، گیربکس مکانیکی در 4 و 5 سرعت ارائه شد. BVA3 اختیاری همچنان در حال اجراست.

همانطور که می بینید، شناسایی مرجع مناسب ضروری است همانطور که می بینید، Jetta در حال حاضر در تعدادی از انواع ناسازگار در این مرحله از تولید خود موجود است. و این تازه اولشه!

نسل سوم جتا که در اروپا نام ونتو را تغییر داد، اما نام اصلی خود را در آمریکا حفظ کرد، در سال 1992 عرضه شد. در طراحی آن از پلاستیک بازیافتی استفاده شده بود و رنگ‌های مورد استفاده عاری از فلزات سنگین بود که تازه واردان را به دوستدار محیط‌زیست‌ترین خودروهای سازنده تبدیل کرد. موتورهای بنزینی از 1.4 لیتر 60 اسب بخار تا 2.8 VR6 174 اسب بخار متغیر بودند. در دیزل، فولکس واگن بلوک های 1.9 لیتری را انتخاب کرد که از 64 اسب بخار به 110 اسب بخار می رسید. تمامی این واحدها به صورت استاندارد دارای گیربکس 5 سرعته دستی هستند.

این سالن که در برخی کشورها تحت نام بورا به بازار عرضه شد و در برخی دیگر نام ونتو را حفظ کرد، تحت بازسازی کامل قرار گرفت. از سال 1998 به بعد، محدوده موتور جتا به طور قابل توجهی افزایش یافت. در زیر کاپوت، بلوک‌های بنزینی قدرتمندتر شدند و محدوده اکنون از 1.4 75 اسب بخار به 2.8 VR6 204 اسب بخار افزایش یافته است. گیربکس استاندارد 5 سرعته دستی است. به عنوان یک گزینه، BVA4 توسط یک BVA5 کاملاً جدید پشتیبانی می شود. واحدهای 1.9 لیتری دیزلی دارای توان خروجی از 68 اسب بخار تا 150 اسب بخار هستند. فولکس واگن استاندارد BVA5 خود را حفظ کرده است. با این حال، واحدهای 1.9L TDi 4MOTION 115 اسب بخار، 130 اسب بخار و 150 اسب بخار با BVM6 عرضه می شوند. گیربکس های اتوماتیک اختیاری با 4 یا 5 دنده بسته به مدل انتخابی در دسترس هستند.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن جتا

برای نسل پنجم خود، که در سال 2005 راه اندازی شد، این سالن ظاهری جدید و زیباتر پیدا کرده است. واحدهای 1.6 لیتری 102 اسب بخاری و 1.9 لیتری TDi 105 اسب بخاری تنها واحدهایی هستند که BVM5 استاندارد را حفظ کرده اند. سایر موتورها به گیربکس 6 سرعته دستی سوئیچ می کنند. گیربکس دوکلاچه DSG به صورت آپشن در واحدهای دیزلی و بنزینی 2.0 لیتری موجود است.

گیربکس مرتبط با جتا با ورود نسل ششم در سال 2010 همچنان در حال تکامل است. گیربکس های استاندارد نسخه های 5 و 6 سرعته دستی هستند. به عنوان یک آپشن، BVA6 Tiptronic (DSG) برای واحدهای 2.0 لیتری 115 اسب بخاری، 2.0 لیتری TSI 200 اسب بخاری و 2.0 TDI 140 اسب بخاری موجود است. یک گیربکس DSG7 نیز برای پشتیبانی از واحد 1.4 هیبریدی 150 اسب بخاری معرفی شده است و به عنوان یک آپشن در برخی از موتورهای بنزینی و دیزلی موجود است.

جتا 2021 از یک موتور 1.4 TSI 147 اسب بخاری توربو استفاده می کند. تریم های Comfortline و Highline با گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد عرضه می شوند، در حالی که تریم Execline با گیربکس 8 سرعته تیپترونیک عرضه می شود.

هر نوع گیربکس برای پشتیبانی از تمام اجزای مکانیکی با حداکثر کارایی متفاوت طراحی شده است. بنابراین انتخاب یک محصول به صورت تصادفی غیرممکن است. همانطور که متوجه شده اید، مرجع می تواند به سال تولید و همچنین موتور خودروی سالن شما بستگی داشته باشد. پس مطمئن شوید که با دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه، آن را به خوبی شناسایی کرده اید.

چگونه گیربکس فولکس واگن جتا را تعمیر کنم؟

ابتدا باید بفهمید که چه چیزی باعث مشکل گیربکس فولکس واگن جتا شده است تا راه حلی دائمی پیدا کنید.

آیا تعویض روغن گیربکس جتا به روز است؟ هنگامی که روان کننده بیش از حد کثیف است، به جای کمک به عملکرد صحیح قطعات، می تواند به قطعات آسیب برساند. در نتیجه، احساس صدای ترک خوردن یا مشکل در گرفتن دنده ها طبیعی است.

آیا ماشین سالنی شما در جاده های ناهموار رانده شده است؟ آیا ممکن است خودرو دچار شوک شده باشد؟ آیا آن را به راننده ای قرض دادید که تمایل دارد فرمان (و هر چیز دیگری) را با مقداری پرخاشگری کنترل کند؟ پاسخ مثبت به هر یک از این سوالات می تواند گیربکس شکسته را توضیح دهد. باز هم، ترک خوردگی و مشکل در تعویض دنده می تواند نشانه های گویایی باشد.

تشخیص یک مرحله بسیار مهم است، زیرا برای ترمیم بیشتر ضروری است. اگر اشتباهی مرتکب شود، راه حل اتخاذ شده می تواند ناکافی باشد، که می تواند باعث آسیب بیشتر شود. این ریسک غیر ضروری را نپذیرید. مستقیماً با یک متخصص که تمام مهارت های لازم برای تشخیص عیب، شناسایی بهترین راه حل را دارد و در صورت نیاز به تعویض گیربکس، مرجع دقیق گیربکس را دارد، قرار ملاقات بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس