تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 با یکسال گارانتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 با با یکسال گارانتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 با یکسال گارانتی

آیا از مشکل گیربکس هیوندای i30 که عملکرد سدان شما را کاهش می دهد و لذت رانندگی شما را محدود می کند شگفت زده شده اید؟ مطمئن باشید ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. با این حال، این یک وضعیت ناراحت کننده است که بر ایمنی شما و مسافران شما تأثیر می گذارد، نه اینکه دیگر کاربران جاده را ذکر کنیم. بنابراین مهم است که در صورت مشاهده علائم غیرعادی فوراً اقدام کنید.

نشانه‌ها می‌توانند به اندازه لکه‌های ریز روغن گیربکس هیوندای i30 بی‌ضرر به نظر برسند . اما نشانه واضحی است که نشتی وجود دارد. به عبارت دیگر میزان روغن دنده i30 با هر سواری کاهش می یابد و روی روغن کاری سیستم تاثیر می گذارد. این می تواند منجر به ترک خوردگی، چسبیدن اهرم تعویض دنده و مشکل در تعویض دنده یا حتی شکستن برخی از قطعات شود.

در موارد دیگر، علائم نگران کننده تر هستند. ممکن است دود از اهرم دنده یا دنده به داخل کابین بیاید. بوی نامطبوع سوختگی نیز می تواند در حین رانندگی ظاهر شود.

تعمیرات را به بعد موکول نکنید. سریع به یک متخصص مراجعه کنید تا تصویر واضحی از ماهیت عیب و روش تعمیر مناسب دریافت کنید.

تعمیر گیربکس هیوندای

تماس فوری

اگر به هر دلیلی، گیربکس اتومبیل هیوندای جنسیس کوپه شما دچار مشکل، خرابی و … شد می توانید بدون هیچ نگرانی اتومبیل خود را در اختیار تیم حرفه ای گیربکس کار ایرانیان سپرده و بستگی به میزان آسیب وارد شده، آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

مجموعه گیربکس کار ایرانیان با بیش از ۱۵ سال تجربه در ارائه خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک مفتخر است تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. شماره های تماس ما جهت مشاوره رایگان :

۰۹۱۲۸۳۹۰۳۲۵ – 09128390325

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»»کلیک کنید

علت‌های رایج خرابی گیربکس هیوندای جنسیس کوپه

بسته به نوع گیربکس، ممکن است علت‌های متفاوتی برای خرابی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند، مورادی مثل کشیدن دنده عقب، فشار بیش از حد به پدال گاز یا حتی کیفیت پایین گیربکس، منجر به خرابی آن شوند. در این صورت، چاره‌ای جز مراجعه به تعمیرگاه گیربکس هیوندای وجود ندارد.

در خودروهای اتوماتیک هیوندای جنسیس کوپه، این قضیه مقداری متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که در حال حرکت هستید، نباید دست به تغییر حالت گیربکس بزنید. به عنوان مثال، در صورتی که در حال حرکت هستید، تعویض حالت گیربکس به پارک، می‌تواند باعث رابی گیربکس شما شود. از دیگر دلایل متداولی که شما را نیازمند تعمیر گیربکس هیوندای می‌کند، می‌توان به:

  • نشت روغن از گیربکس
  • خلاص شدن گیربکس در حالت پارک
  • انتخاب حالت رانندگی (Drive) هنگام گاز دادن
  • خلاص کردن خودرو در سراشیبی
  • و…

در صورتی که هرکدام از این عوامل را در هنگام استفاده از خودروی هیوندای جنسیس کوپه خود رعایت نمی‌کنید، دیر یا زود نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس هیوندای خواهید شد.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 با با یکسال گارانتی

انواع گیربکس هیوندای i30

فرآیند تعمیر گیربکس i30 شما باید با شناسایی دقیق مدل آسیب دیده آغاز شود. در زیر کاپوت می توانید کد حک شده روی کیس را بخوانید. نشان دهنده مرجعی است که هنگام سفارش در فروشگاه باید داده شود. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که می تواند این فرآیند را پیچیده کند، فقط ناخوانایی احتمالی کد مورد نظر را نام برد. نترسید، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید بفهمید کدام گیربکس با ماشین جمع و جور شما می آید. برگه داده و سال تولید اطلاعات بسیار خوبی را ارائه می دهد.

i30 فعلی با سه نوع گیربکس در دسترس است. هیوندای گیربکس 6 سرعته دستی و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه DCT-7 i30 را حفظ کرد . نوآوری بزرگ یک iBVM است، یک گیربکس 6 سرعته دستی هوشمند. به گفته این شرکت کره ای، دومی برای بهینه سازی مصرف سوخت توسعه یافته است.

i30 جمع و جور همانطور که می شناسیم از یک موتور بنزینی 1.0T-GDi هیبریدی 120 اسب بخاری 48 ولتی بهره می برد. یک انتخاب بین iBVM جدید و DCT-7 وجود دارد. واحد دیزلی 1.6 CRDi 115 اسب بخاری به طور استاندارد به BVM6 مجهز شده است که در نسخه های قدیمی تر وجود دارد. با این حال، گزینه DCT-7 نیز موجود است. همینطور برای i30 Sport Wagon یا به سادگی i30 SW.

i30 Fastback مجهز به موتور 1.5 T-GDi 160 اسب بخاری است که به صورت استاندارد از هیبریداسیون 48 ولتی بهره می برد. در سمت گیربکس، هیوندای نسخه 7 سرعته دوکلاچه را انتخاب کرده است.

از آنجایی که آخرین نسخه نسبتاً جدید است (حداقل در زمان نگارش) به احتمال زیاد با نسل قبلی i30 مشکل دارید.

Pioneers در سال 2007 کارخانه را ترک کردند و پلتفرم مشترکی با کیا Ceed داشتند . هیوندای موتورهای بنزینی و دیزلی با محدوده قدرت 109 اسب بخار تا 143 اسب بخار را انتخاب کرده است. نسل اول i30 ها عمدتاً با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می شدند، اگرچه بلوک 2.0 CRDi با قدرت 140 اسب بخار به BVM6 و BVA4 در برخی از انواع موجود بود.

5 سال بعد نسل دوم رسما عرضه شد. این سدان جمع و جور دارای موتورهای 1.4 لیتری و 1.6 لیتری بنزینی و دیزلی با محدوده قدرت 90 اسب بخار تا 135 اسب بخار است. هیوندای 6 دنده، هر دو گیربکس مکانیکی و اتوماتیک هیوندای i30 را ارائه می دهد .

آیا وسیله نقلیه شما مربوط به سال 2016 است یا بعد؟ احتمالاً بخشی از نسل سوم است. گیربکس 6 سرعته دستی همچنان تجهیزات استاندارد است. از سوی دیگر، i30 بدون BVA6 اختیاری به نفع گیربکس DCT-7 عمل می کند.

از این اطلاعات برای شناسایی نوع جعبه i30 خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد از پشتیبانی سفارشی، هم در زمان خرید و هم در حین تعمیر بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا گیربکس هیوندای جنسیس کوپه ارزش تعمیر را دارد؟

برای بسیاری، هزینه بازسازی قابل قبول است زیرا هنوز بسیار کمتر از آن چیزی است که صرف خرید یک ماشین جدید پرداخت می‌شود. بنابراین، از این نظر، مطمئناً تعمیر یک گیربکس ایراد‌دار به گونه‌ای سرمایه‌گذاری ارزشمند و گزینه قابل تامل است. در این صورت، اگر مکانیک معتمد شما پیشنهاد می‌کند که این بهترین کار است، نباید تعمیر گیربکس را رد کرد.

آیا گیربکس آسیب دیده قابل تعمیر است؟

گیربکس‌ها قابل تعمیر هستند، بله! با این حال، تعیین هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد. ابتدا به علائمی که نشان می‌دهد ممکن است گیربکس مشکل داشته باشید نگاهی بیندازیم. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از موارد زیر را انجام می‌دهد به این معنی است که ممکن است با مشکل گیربکس مواجه شوید.

نشانه‌های آسیب گیربکس هیوندای جنسیس کوپه کدامند؟

1) صدای کوبیدن و ارتعاشات شدید از سراسر خودرو.

2) تعویض دنده سخت است.

3) دنده می‌لرزند.

4) صداهای خراش بزرگی را می‌شنوید که از زیر خودرو می‌آید.

این‌ها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد شما با گیربکس مشکل دارید. اگر این علائم را دارید به این معنی است که باید برای تشخیص به گاراژ بروید. هزینه‌ها را می‌توان بر اساس عوامل مختلفی تعیین.

هزینه‌ها چگونه تعیین می‌شود؟

1) مقدار آسیب به گیربکس

2) اینکه آیا اجزای داخل جعبه دنده قابل استفاده مجدد هستند؟

3) نیاز به گیربکس جدید

همواره همه چیز بستگی به این دارد که چه اتفاقی افتاده است. به عنوان یک تعمیرکار وقتی به گیربکس نگاه کنیم، به طور مستقیم به شما گفته می‌شود که مشکلات واقعا چه هستند و یک ارزیابی و قیمت صادقانه به شما باید ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس