تعمیر گیربکس بی ام و X4

تعمیر گیربکس بی ام و X4

تعمیر گیربکس بی ام و X4

بی‌ام‌و X4 قدرتمند، شیک و کاملاً اسپورت، وعده‌های عملکردی را ارائه می‌دهد که تطبیق با آنها دشوار است. با این حال، یک رکورد فنی قابل توجه برای تضمین این که وسیله نقلیه شما همیشه در بهترین فرم باشد کافی نیست. هنگام رانندگی، برخی از قطعات به طور طبیعی فرسوده می شوند. از سوی دیگر، برخی دیگر از نظر تئوری عمری مشابه با خودرو دارند. این مورد در مورد گیربکس است که خرابی های آن به دور از اهمیت است. (تعمیر گیربکس بی ام و X4)

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای خارجی در گیربکس کار ایرانیان

گروه گیربکس کار ایرانیان، ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک در غرب تهران است. این مرکز در تمام ایام هفته (بجز جمعه‌ها)، از ساعت 8 صبح تا 9 شب میزبان شما همشهریان عزیز است.

شماره تماس: 09128390325 | 09190783005

علائم گیربکس بی ام و x4

مشکل در جابجایی

شما انتقال خود را بدیهی می دانید. طبیعی است. همه انجام میدهند. شما متوجه نمی شوید که چقدر خوب است که یک گیربکس کاملاً کارآمد داشته باشید تا زمانی که آن را نداشته باشید. اگر ماشین شما تعویض سختی دارد، دنده لیز می‌خورد، دنده‌ها را می‌کوبد، یا دورهای شتاب‌دار بدون افزایش سرعت دارد، گیربکس شما خیلی داغ نیست.

صداهای خنده دار

اگر دنده می‌رانید و هنگام تعویض دنده صدای ساییدن می‌شنوید، یا راننده بدی هستید یا مشکلی در گیربکس شما وجود دارد. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام بدتر است. اگر یک اتومات رانندگی می‌کنید (نگران نباشید، فقط برخی افراد شما را قضاوت می‌کنند)، ممکن است صدای ناله‌ای وحشیانه آزاردهنده‌ای از یک گیربکس بدخلق بشنوید.

چراغ موتور را بررسی کنید

راز شما واقعا یک راز نیست. ما می دانیم که دوست دارید هر بار که چراغ چک موتور روشن می شود نادیده بگیرید. فقط کمی نور است، درست است؟ بدترین کاری که می تواند انجام دهد چیست؟ به خطر خود چراغ چک موتور را نادیده بگیرید. در نهایت، به این دلیل روشن می شود که مشکلی در ماشین شما وجود دارد، و مهم نیست که چقدر تلاش می کنید و آن را به وجود می آورید، این دلیل به طور جادویی از بین نمی رود.

نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک X4

اگرچه فرانسه امروزه تا حد زیادی پر از گیربکس های دستی است، گیربکس های اتوماتیک همچنان در حال افزایش هستند و وسایل نقلیه جدید به طور فزاینده ای به آنها مجهز می شوند.

برای راننده، تغییر از خودروی اتوماتیک به دستی (یا برعکس) در ابتدا ناگزیر کمی گیج کننده است، با یک دسته دنده کاملاً متفاوت و همچنین پدال کلاچ برای مدیریت.

به نظر می رسد که عملکرد این دو نوع جعبه نیز بسیار متفاوت است. برای شروع، گیربکس های دستی معمولاً 5 یا 6 سرعت دارند که در موارد نادر 7 سرعت دارند، در حالی که گیربکس های اتوماتیک تا 10 سرعت دارند.

از آنجایی که هیچ کلاچ دیسکی در گیربکس اتوماتیک وجود ندارد، یک مبدل هیدرولیک جایگزین آن می شود که در غیر این صورت مبدل گشتاور نامیده می شود. این اوست که بین شفت موتور و گیربکس ارتباط برقرار می کند و امکان انتقال نیروی موتور را از طریق یک سیال، در این مورد روغن، می دهد.

تعمیر گیربکس بی ام و X4

مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک بی ام و x4

وقتی صحبت از گیربکس می شود، طرفداران سرسخت گیربکس اتوماتیک و پرستشگر پرشور گیربکس دستی هستند. دو سیستم کاملاً متضاد از نظر هندلینگ توسط راننده، تعمیر و نگهداری و بدیهی است عملکرد مکانیکی.

برخلاف گیربکس اتوماتیک، گیربکس های دستی با چرخ دنده و زنجیر تا حدودی شبیه به عملکرد دوچرخه هستند. البته واقعیت کمی پیچیده تر است، اما در ایده، اصل کاملاً مشابه است. ????

اگر این دو نوع جعبه سیستم مکانیکی بسیار متفاوتی دارند، واضح است که این چیزی نیست که شما را به انتخاب خودکار به جای دستی یا برعکس تشویق کند. برای انتخاب، خوشبختانه می توانید خود را بر اساس معیارهای دیگر قرار دهید:

  • ترجیحات شخصی شما : بدیهی است که این اولین پارامتری است که باید در نظر گرفته شود. اگر تنها با مدیریت دنده ها راحت هستید، مطمئناً به سراغ گیربکس دستی خواهید رفت. کسانی که برعکس، آرزوی آزادی بیشتر دارند و لذت خاصی از کنترل دنده های یک وسیله نقلیه را تجربه نمی کنند، طبیعتاً گیربکس اتوماتیک را انتخاب می کنند.

 

    • امور مالی شما : هم برای خرید و هم برای نگهداری، گیربکس اتوماتیک کمی گران تر است. گیربکس دستی معمولاً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد، در حالی که گیربکس اتوماتیک باید به طور منظم تخلیه شود . بنابراین گیربکس دستی برای بودجه های کم گزینه ارجح است. به این موارد اضافه کنید که گیربکس های اتوماتیک معمولاً سوخت بیشتری مصرف می کنند و عدم وجود ترمز موتور نیز به معنای استفاده بیشتر از ترمزها است. بنابراین تعمیر و نگهداری دومی باید منظم تر باشد.

 

  • سفرهای شما : اگر بیشتر وقت خود را در ترافیک یا در شهر می گذرانید، گیربکس اتوماتیک بسیار راحت تر و کاربردی تر از گیربکس دستی است.

با این حال، معایب مالی گیربکس اتوماتیک در حال محو شدن است: مدل‌های خاصی اکنون امکان استفاده از ترمز کمی موتور را می‌دهند و پیشرفته‌ترین گیربکس‌ها – به ویژه آنهایی که دارای کلاچ دوگانه هستند – می‌توانند این مصرف سوخت اضافی را حذف کنند. که اولین عیب است که عموماً توسط رانندگان ذکر شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس