بررسی کوتاه خودرو هیوندای i20

بررسی کوتاه خودرو هیوندای i20

بررسی کوتاه خودرو هیوندای i20

همیشه کشور کره جنوبی و ماشین های هیوندای کیایی توی ایران مطرح و محبوب بوند. یکی از ماشین های که قرار راجب براتون بررسی کنیم ماشین هیوندای i20 نسل جدید می باشد.طبق درخواست شما عزیزان در این مطلب”بررسی کوتاه خودرو هیوندای i20” کامل مورد بررسی قرار می دهیم.همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

تاریخچه کوتاه

این خودرو تا سه نسل ازش تولید شده… که هم نسل قبلیشو داشتیم که توی ایران خیلی محبوب و مطرح شد.

ونسل بعدی که از 2014 رونمایی شد توسط کرمان موتور مونتاژ شد و فروش خوبی هم کرد.

طراحی ظاهری

اسپورت، ظریف و از نظر بصری خیره کننده…

نمای جلو

بررسی خودرو هیوندای i20
گیربکس کار ایرانیان

در نمای جلوی خودرو یک طرح بسیار زیبا و جذاب از یک هاچبک شهری داریم مشاهده می کنیم، چراغ هایی که الِمان های سالهای هیوندا بود(سال 2012،2014) در کرنجور، یک جلو بنچره خیلی کوچیک که آرم هیوندای اون وسط می باشد، و یک ورودی هوای پنج ضلعی تور که خیلی ام بزرگ است و جلب توجه می کند. مهشکن های خیلی ساده و نورمال داریم که با یه خط بهم وصل شدند. و گرافیک طراحی جلو اون دیل هایی که روشن میشه باعث میشه که یک خودرو زیبا باشه و تقریبا نمیشه جلوی ماشین ایراد خیلی خاصی گرفت و سعی کرده نمای آسیایی داشته باشه.

مطلب پیشنهادی:خرید قطعات گیربکس هیوندای

نمای بغل

بررسی خودرو هیوندای i20
گیربکس کار ایرانیان

نمای بغل ما یه ماشین خیلی جمع و جور و با سری از خطایی که یکذره از ساده بودند دراومده، ولی خب هیوندای نسبت به کیا بیشتر طراحی می کنه… ستا خط بدنه هستش که یکیش از گلیگیر عقب تا گلگیر جلوه، درهای پایین که دوتا خط که متاقطع همدیگن که یک جلوِ خیلی زیبایی دادِ، ستون عقب یا ستون سی ماشین یک رنگ مشکی داره که خب به جذابتش اضافه میکنه، و رینگهایی که استفاده شده بسیار جذاب می باشد.از نظر طراحی واقعا نمیشه گفت که نقض خاصی داشته باشه.

نمای عقب

بررسی خودرو هیوندای i20
گیربکس کار ایرانیان

ولی خب میشه گفت یکذره اون جسارتی که توی نمای جلو و بغل هست نیستش، اما خب… خیلیم نمیشه بهش ایراد گرفت.(بگیم که نه اصلا این طراحی بدرد نمیخوره:/) اره خب طراحی خوبیه ولی یخورده سعی کردند ساده کار بکنن که وقتی نسل داره عوض میشه که خیلی ماشین قدیمی نشه.

طراحی داخلی

بررسی خودرو هیوندای i20
گیربکس کار ایرانیان

طراحی خودِ داشبرد که طراحی خوبیه حالت مینی هاچبک تقریبا هست که طراحی خوبی داره که از رنگ قوه ای و مشکی توی بازار ما هست. تهویه تک کاناله دیجیتال داره، یه مانیتور داره، از آپشنی خیلی فقیر این ماشین:( یعنی اون مدل های اولیه که حتی سانروف، سیستم کیلرز استارتر هم نداشتن، ولی خب توی نسخه های جدیدتر این دوتا اضافه شده. espداریم، کامپیوتر سفری کوچک هم دارند… متریال استفاده شده رو داشبور متریال خوبیه و خیلی حس بی کیفیت بودن بهتون دست نمیده.جنس صندلی ها پارچه ای هستند و خبری از صندلی چرمی نیست. خبری از صندلی برقی نیست.

میتونی به عنوان یه هاچبک کوچیک شهری شما رو راضی نگهدارِ فضای صندل اوکی هستش به نسبت و خیلی مشکلی نداره.

بزرگترین موذل هیوندای i20

یک موتور 1.4 و شتاب 96 اسب بخاری… و تقریبا با 136نیوتون متر گشتاور و با یک گیربکس 4دنده اتومات، که خب این مشخصات بیشتر کاربرد شهری دارند.

پس مشخص برای دوستان ماشین باز که انتظار دارند گاز بدن دور موتور بیاد بالا و… اصلا گزینه خوبی نیست.

بررسی خودرو هیوندای i20
گیربکس کار ایرانیان

البته که باید توجه داشت این خودرو درحال آپدیت می باشد و از گیربکس 7 سرعته دو کلاچه استفاده خواهد کرد.با استفاده از گزینه 7DCT i20 که با موتور 1.0 لیتری توربو در دسترس است، از عملکرد عالی و کنترل هر چه بیشتر لذت خواهید برد. سیستم کلاچ دوگانه امکان تعویض سریع دنده را می دهد، چه از حالت خودکار راحت استفاده کنید و چه انتخاب کنید که دنده ها را به صورت دستی تعویض کنید.

پیشنهادی:تعمیر گیربکس هیوندای i20 با یکسال گارانتی

جمع بندی

این ماشین آپشن خاصی نداره، موتور قوی نداره، طراحی خوبی داره، گیربکس 4دنده اتومات قوی داره… همین به عبارتی چیز خاص دیگه ای ندارد این خودرو. این خودرو، خودروی خانوادگی می باشد و چندان میان جوانان طرفداری ندارد…و کاربرد این خودرو بیشتر در شهرها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس