تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر

اگر خودروی جیلی ام آر شما نشانه هایی مبنی بر وجود مشکل در گیربکس به شما می دهد، باید سریعاً با مکانیک خود قرار ملاقات بگذارید تا آن را بررسی کرده و تصمیم بگیرید که آیا زمان تعمیر گیربکس فرا رسیده است یا آن را به طور کامل تعویض کنید.

آدرس: استان تهران، اندیشه – جوانمردان، شهید کاشانی (ورودی کارواش استقلال)
 
شماره تماس: 09128390325 | 09190783005
 

<

تشخیص عیوب گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر

اگرچه ترجیحات شخصی همیشه در مورد تجربه رانندگی (دستی یا اتوماتیک) متفاوت است، اما از نظر فنی مسئله روشن است: گیربکس های اتوماتیک امروزی شاهکارهای فناوری محسوب می شوند، مهندسی مدرن و سطح بسیار بالایی از راحتی رانندگی را تضمین می کنند. متأسفانه، این سازه های بسیار فنی گاهی اوقات به خرابی ها بسیار حساس هستند و بنابراین باید در معرض تعمیر و نگهداری مداوم قرار گیرند. نشانه های معمول انتقال معیوب عبارتند از:

  • یک حرکت تند و سریع در طول فرآیند تعویض
  • درگیر کردن دنده ها سخت یا غیرممکن است
  • خودرو قدرت خود را از دست می دهد و شتاب نمی گیرد
  • صدای غیرمعمول از ناحیه انتقال

علاوه بر این، روغن هیدرولیک سیاه و سوخته که بوی بدی می دهد و برنامه اضطراری فعال شده ممکن است نشان دهنده گیربکس آسیب دیده باشد. بنابراین، با شناسایی عناصر آسیب دیده، می توانید در هزینه های تعمیر گیربکس های اتوماتیک صرفه جویی کنید.

رفلکس اول: مکانیک را پیدا کنید

اگر یک یا چند نشانگر که قبلاً ذکر شد نشان می دهد که گیربکس اتوماتیک نیاز به سرویس دارد، فوراً بدترین حالت را تصور نکنید. تعویض کل گیربکس فقط آخرین مرحله است.

ابتدا به دنبال یک کارگاه مناسب باشید که به طور ایده آل در تعمیرات گیربکس تخصص دارد. این کارگاه های تخصصی اغلب دارای تجهیزات تشخیصی مناسب و کادر مجرب می باشند تا به سرعت عیب را پیدا کنند. گاهی اوقات کارگاه فقط اجزای جداگانه گیربکس را جایگزین می کند. البته هزینه ها به نوع و میزان آسیب و قطعاتی که باید تعویض شوند بستگی دارد. این امر تعیین هزینه ثابت تعمیر گیربکس اتوماتیک را دشوار می کند. با این حال، به دلیل پیچیدگی مشکل، هزینه ها می تواند به سرعت افزایش یابد.

اگر گیربکس به دلیل آسیب تعمیر شده و تعویض نشده است، توصیه می شود در طول تعمیر، سرویس کلی گیربکس انجام شود. به این ترتیب از نقص های بعدی جلوگیری می کنید و در عین حال در هزینه های ردیابی صرفه جویی می کنید. اگر گیربکس اتوماتیک قابل تعمیر نباشد، کارگاه های تخصصی ممکن است گیربکس های جایگزین نیز در دسترس داشته باشند. علاوه بر این، آنها نسبت به گیربکس های کاملاً جدید که اغلب در محدوده چهار رقمی بالا هستند، بسیار ارزان تر هستند، بدون احتساب هزینه نصب.

تعویض یا تعمیر – کدام راه حل منطقی تر است؟

واضح است که تعمیر اغلب ارزان ترین جایگزین برای جایگزینی کل گیربکس اتوماتیک است. با این حال، در صورت سایش بیش از حد، به عنوان مثال به دلیل فرسوده یا شکننده بودن دنده، دیگر تعمیر توصیه نمی شود. با این حال، اگر مشکل را بتوان با مهر و موم های جدید، نوارهای ترمز جدید یا صفحات کلاچ جدید برطرف کرد، تعمیر قطعاً ارزش آن را دارد. حتی در مورد خطاهای مربوط به واحد کنترل یا مبدل گشتاور، تعمیرات اساسی یا تعویض مبدل کافی است.

نکاتی برای تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر

مانند موتور، توصیه می کنیم روغن گیربکس اتوماتیک را هر از چند گاهی تعویض کنید. اگرچه سازندگان تبلیغ می‌کنند که روغن گیربکس عمر خودرو را دوام می‌آورد، اما در طول سال‌ها کیفیت آن را از دست می‌دهد، بنابراین روغن‌کاری بهینه دیگر تضمین نمی‌شود. به همین دلیل توصیه می شود روغن را بعد از 60000-80000 کیلومتر تعویض کنید. در صورت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در کارگاه، کارگاه باید “روغنشویی” را نیز انجام دهد. این به حذف تمام باقی مانده از خطوط و خنک کننده روغن کمک می کند. هزینه تعویض روغن با فلاش معمولا مقرون به صرفه است، اما قیمت، از جمله، با درجه آلودگی گیربکس تعیین می شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر

مشکلات رایج گیربکس جیلی ام آر

– گیربکس از درگیر شدن خودداری می کند: این مشکل در گیربکس دستی کاملاً رایج است. شایع ترین دلایل عدم درگیر شدن گیربکس هنگام تعویض دنده، کمبود مایع گیربکس یا مشکل در کابل شیفتر است.

خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند. با این حال، تعویض دنده در خودروهای اتوماتیک با کنترل سیستم‌های کامپیوتری روی برد انجام می‌شود، بنابراین اگر در خودرویی با گیربکس اتوماتیک با این مشکل مواجه شدید، بهتر است رایانه را بررسی کنید.

– نشت مایع گیربکس: روغن گیربکس نقش مهمی در تعویض دنده ها در داخل گیربکس دارد. اگر متوجه نشت مایع قرمز رنگ از زیر وسیله نقلیه خود شدید، این مایع گیربکس است. این یک علامت بسیار بد است و باید بلافاصله قبل از اینکه ماشین شما آسیب جبران ناپذیری ببیند تعمیر شود. هر گونه از دست دادن مایعات، حتی چند قطره، نشانه بدی است. برای اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما دارای سطح صحیح مایع گیربکس است، باید به طور مرتب سطح مایع را از طریق میله اندازه گیری بررسی کنید.

– تعویض دنده آهسته یا از دست دادن دنده: اگر بعد از مدت زمان طولانی تری متوجه شدید که وسیله نقلیه خود دنده را از دست داده یا به دنده بعدی تغییر می دهد، به این معنی است که گیربکس مشکل دارد. معمولاً این مشکلات ناشی از کمبود مایع انتقال یا مایع آلوده است که به دلیل نشتی ایجاد می شود.

– از دست دادن قدرت ماشین: تصور کنید که در جاده هستید و احساس می کنید که ماشین شما در حال از دست دادن قدرت است. متوجه می شوید که موتور کاملاً کار می کند، اما ماشین هنوز شتاب نمی گیرد. این نشانه واضحی از خرابی انتقال است. با این حال، همیشه مشکل انتقال نیست که باعث این کمبود نیرو می شود. بنابراین، بهتر است گیربکس خود را به درستی توسط یک مکانیک خوب تشخیص دهید.

چه زمانی باید گیربکس جیلی ام آر را تعمیر کنم؟

از آنجایی که گیربکس معیوب می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد، باید گیربکس خودروی خود را در اسرع وقت بررسی و تعمیر کنید. در واقع، هر چه بیشتر صبر کنید، خطر بدتر شدن مشکل بیشتر می شود. در مورد خطرات تصادفات جاده ای هم همینطور!

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی ام آر چقدر است؟

تخمین هزینه تعمیرات گیربکس دشوار است زیرا بسته به عوامل زیادی از جمله:

  • نوع گیربکس: گیربکس های دستی معمولاً هزینه تعمیر کمتری نسبت به گیربکس های اتوماتیک دارند.
  • ساخت و مدل خودرو: مدل و مدل وسیله نقلیه شما می تواند بر هزینه تعمیر گیربکس شما تأثیر بگذارد. یک مدل ملی اغلب کمتر از یک خودروی مدل بالا که از اروپا وارد می شود (فولکس واگن، آئودی، بی ام و، مرسدس و غیره) قیمت خواهد داشت.
  • نادر بودن و قدمت وسیله نقلیه: اغلب، تعمیر خودروهای قدیمی یا کمیاب‌تر هزینه بیشتری برای تعمیر دارند، زیرا یافتن قطعات سخت‌تر است.
  • میزان آسیب: قطعات آسیب دیده و میزان آسیب بزرگترین عامل در هزینه تعمیر گیربکس است. یک ماشین جدیدتر و به خوبی نگهداری شده هزینه تعمیر کمتری نسبت به ماشین قدیمی‌تری دارد که زیاد استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس