تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان (دنده اتومات)

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان (دنده اتومات)

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان (دنده اتومات)

رنو مگان به عنوان یکی از ایمن ترین و قابل اعتمادترین خودروهای امروزی در بازار مورد استقبال قرار گرفته است . این خودرو با قیمت متوسط، ویژگی های مناسبی را برای آنچه باید بپردازید ارائه می کند. با این حال، رسیدگی به مشکلات گیربکس رنو مگان اغلب می تواند یک مشکل باشد. در ادامه این مطلب”تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان (دنده اتومات)“همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

رنو مگان های قدیمی دارای گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضی هستند و به دلیل مشکلات تعویض دنده با این گیربکس شهرت دارند. این مشکل اغلب باعث هشدار گیربکس روی داشبورد می شود. هنگام جابجایی از طریق دنده ها به عنوان یک انفجار شدید شناخته می شود.

اگر یک رنو مگان دارید و متوجه شدید که تعویض دنده سخت تر یا نامنظم به نظر می رسد، به جای درستی آمده اید. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا برخی از این مشکلات رایج را شناسایی کنید و چند راه حل ممکن برای رفع آنها به شما ارائه دهیم. ممکن است مجبور شوید به یک مکانیک مراجعه کنید، اما برخی از این مشکلات را می توان در خانه حل کرد.

تماس فوری
کلیک کنید

اگر اطلاعی ندارید که آیا مشکل از گیربکس شماست می توانید اقدام به دریافت مشاوره رایگان نمایید فقط با یه کلیک.

شماره تماس تعمیرکار رنو مگان

یادتان باشد به هیچ عنوان تعمیر گیربکس را به هر تعمیرکاری نسپارید!!! تعمیرات گیربکس حوضه تخصصی خود را دارد و هر تعمیرکاری نمی توان در آن دست داشته باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک نیازمند دانش و تجربه چندین ساله دارد که باید به آن توجه کنید. مجموعه گیربکس کار ایرانیان با در اختیار داشتن کادری متخصص و مجرب این تضمین را به شما می دهد تا به بهترین نحوه ممکن گیربکس خودرو شما تعمیر شود.

شمار تماس: 09128390325 09190783005

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان
تعمیر گیربکس رنو مگان

  • 1
    دریافت مشاوره

    همین حالا با گیربکس کار ایرانیان تماس بگیرید.
    09128390325

  • 2
    تعیین وقت

    متخصصین ما با شما صحبت می کنند و در اسرع وقت نسبت به تعیین وقت در تعمیرگاه و یا ارسال امداد در محل شما اقدام میکنند

  • 3
    گیربکس شما تعمیر شد ^_^

    به همین راحتی مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما به بهترین نحو و سریع رفع شده و خودروی شما تعمیر می شود

5 مشکل اصلی گیربکس رنو مگان

برخورد با مسائل گیربکس می تواند برای بسیاری از مردم دلهره آور و خسته کننده باشد. با این حال، شما نمی خواهید در وسط ترافیک با وسیله نقلیه ای که نمی تواند دنده را عوض کند، گیر کنید. هنگامی که متوجه یک مشکل احتمالی شدید، باید تلاش کنید تا به شما کمک کند تا بفهمید چرا این مشکل رخ می دهد و آن را برطرف کنید.

1. صدای بلند در هنگام تعویض دنده

مشکل: صدای بلند در هنگام تعویض دنده اغلب مربوط به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک رنو است. مشخصه آن صدای کوبیدن بلند و چراغ اخطار «چک گیربکس» روی داشبورد است. نشت مایع در تنظیم کننده فشار یکی از دلایل اصلی است و می تواند منجر به عدم تعادل فشار مایع شود. گرفتگی شیر برقی نیز ممکن است مانع حرکت شود که باعث تاخیر در تعویض دنده می شود

راه حل: راه حل اصلی بررسی نشتی های احتمالی در گیربکس است. تشخیص مایع در مناطقی که معمولاً هیچ مایعی نمی بینید نباید سخت باشد. اگر نمی توانید نشتی را تعیین کنید، ممکن است مشکل شیر برقی باشد و این شما را مجبور می کند برای مرتب کردن مشکل و تعویض شیر برقی به مکانیک خود مراجعه کنید.

2. تغییر به حالت Limp Mode

مشکل: یک مشکل رایج گیربکس اغلب زمانی که خودرو به طور خودکار پس از گرم شدن به حالت لنگی تغییر می‌کند، مشاهده می‌شود. ممکن است هنگام استارت زدن خودروی شما خوب کار کند، اما هنگامی که خودرو گرم شد، به طور خودکار حالت لنگی را فعال می کند. مایع انتقال کم ممکن است حالت لنگی را ایجاد کند، اما شیر مدولاسیون فشار معیوب نیز ممکن است یکی از دلایل اصلی این مشکل باشد.

راه حل: اولین قدم این است که سطح مایع گیربکس را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. ممکن است متوجه شوید که نشتی دارد یا شیر مدولاسیون ناکارآمد است . پر کردن مایع گیربکس باید ساده باشد، اما تعویض شیر مدولاسیون ممکن است کمی طول بکشد و تلاش کند. هر چند شما باید به راحتی یک شیر جایگزین پیدا کنید.

3. عدم شتاب / واکنش ضعیف دریچه گاز

مشکل: با افزایش عمر رنو مگان، ممکن است با پاسخ تاخیری پدال گاز مواجه شوید. این مشکل بیشتر در خودروهایی با گیربکس دستی دیده می شود. اگر تاخیر بیش از 1 ثانیه نباشد قابل قبول است. با این حال، تاخیرهای طولانی تر می تواند نشان دهنده مشکل در کلاچ باشد. ممکن است متوجه شوید که کلاچ به درستی درگیر یا جدا نمی شود.

راه حل: جدا کردن کلاچ راه اصلی برای رفع این مشکل است. باید بررسی کنید که آیا فنرها فرسوده شده اند یا خیر. علاوه بر این، سیلندر اصلی نیز ممکن است مقداری ساییدگی و پارگی داشته باشد. وجود هوا در کانال های سیال نیز ممکن است مشکل باشد. قبل از انتخاب گران قیمت برای تعویض صفحه کلاچ، باید بررسی کنید که مشکل چیست.

4. لغزش گیربکس

مشکل: لغزش دنده ها مشکلی رایج در گیربکس های اتوماتیک قدیمی است. ممکن است متوجه شوید که وقتی شتاب می‌گیرید، ماشین به دنده قبلی برمی‌گردد. شاخک تعویض دنده آسیب دیده شایع ترین دلیل این مشکل است. شاخک ممکن است به درستی بین دنده های مختلف حرکت نکند و این می تواند منجر به لیز خوردن دنده شود.

راه حل: مشکل چیزی است که شما باید یک چک مکانیکی برای خود داشته باشید. در حالی که می‌توانید آن را در خانه تعمیر کنید، اغلب به سختی می‌توان آن را با چشمی که آموزش ندیده بود، برداشت. اگر با این مشکل برخورد نکنید، ممکن است با مشکلات دیگری روبرو شوید. رانندگی با لغزش مداوم دنده ها می تواند منجر به آسیب به سایر اجزای گیربکس شما شود.

5. گرمای بیش از حد سیال انتقال

مشکل: در شرایط نادر، ممکن است متوجه شوید که مایع گیربکس شما بیش از حد گرم می شود و بوی سوختگی از موتور می آید. از آنجایی که سیال انتقال گرمای تولید شده در اثر اصطکاک و چرخش را خنک می کند، ممکن است باعث احساس سوزش شود. این مشکل اغلب به دلیل کم بودن مایع گیربکس در خودرو ایجاد می شود.

راه حل: راه حل آسان است و ممکن است فقط لازم باشد مایع گیربکس را پر کنید. با این حال، ممکن است از روغن گیربکس اشتباهی نیز استفاده کرده باشید، به این معنی که برای تعویض روغن گیربکس با مارک درست، باید خودرو را تخلیه کنید. خوشبختانه، شما می توانید همه این کارها را در خانه انجام دهید.

آدرس تعمیرگاه (تعمیر گیربکس رنو مگان)

مهندس بیژن مرادی با سابقه 20ساله در حوضه تعمیرات گیربکس و راه اندازی مجموعه تعمیراتی به اسم گیربکس کار ایرانیان توانسته در تهران یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک شناخته شود.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

سوالات متداول

خرابی گیربکس رنو مگان چه صدایی دارد؟

اگر هنگام تعویض دنده متوجه هر گونه ناهنجاری در رنو مگان خود شدید، ممکن است مشکل گیربکس داشته باشید. اگر این مشکلات بدون رفع باقی بمانند، ممکن است صداهای غیرعادی مانند زمزمه کردن، زمزمه کردن، و ناله را از گیربکس بشنوید. هنگامی که به این نقطه رسیدید، بهتر است یک متخصص در مورد مشکلات احتمالی گیربکس خودروی شما تحقیق کند.

آیا می توان رنو مگان را با کلاچ لغزنده رانندگی کرد؟

یکی از مشکلات جزئی رنو مگان مشکل سر خوردن کلاچ است. بسیاری از مردم ممکن است وسوسه شوند که به رانندگی وسیله نقلیه خود با مشکل کلاچ سر خوردن ادامه دهند. ما توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید، زیرا ممکن است کلاچ شما در هر نقطه ای از کار بیفتد و این می تواند منجر به مشکلات مهم تری شود. هنگامی که متوجه سر خوردن کلاچ شدید، باید در اسرع وقت به تعمیر آن فکر کنید.

هزینه‌ تعمیر گیربکس رنو مگان چگونه تعیین می‌شود؟

1) مقدار آسیب به گیربکس

2) اینکه آیا اجزای داخل جعبه دنده قابل استفاده مجدد هستند؟

3) نیاز به گیربکس جدید

همواره همه چیز بستگی به این دارد که چه اتفاقی افتاده است. به عنوان یک تعمیرکار وقتی به گیربکس نگاه کنیم، به طور مستقیم به شما گفته می‌شود که مشکلات واقعا چه هستند و یک ارزیابی و قیمت صادقانه به شما باید ارائه شود. در ادامه بیشتر با معقوله تعمیر گیربکس رنو ادامه خواهیم داد.

آیا گیربکس مگان ارزش تعمیر را دارد؟

برای بسیاری، هزینه بازسازی قابل قبول است زیرا هنوز بسیار کمتر از آن چیزی است که صرف خرید یک ماشین جدید پرداخت می‌شود. بنابراین، از این نظر، مطمئناً تعمیر یک گیربکس ایراد‌دار به گونه‌ای سرمایه‌گذاری ارزشمند و گزینه قابل تامل است. در این صورت، اگر مکانیک معتمد شما پیشنهاد می‌کند که این بهترین کار است، نباید تعمیر گیربکس را رد کرد.

آیا گیربکس اتوماتیک آسیب دیده قابل تعمیر است؟

گیربکس‌ها قابل تعمیر هستند، بله! با این حال، تعیین هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد. ابتدا به علائمی که نشان می‌دهد ممکن است گیربکس مشکل داشته باشید نگاهی بیندازیم. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از موارد زیر را انجام می‌دهد به این معنی است که ممکن است با مشکل گیربکس مواجه شوید.

مشخصات گیربکس رنو مگان

مشخصات فنی رنو مگان

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس4 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور2 لیتر

عملکرد فنی رنو مگان

  • قدرت136 اسب‌بخار
  • گشتاور191 نیوتن‌متر
  • شتاب9.4 ثانیه
  • سرعت210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.8 لیتر در صد کیلومتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس