تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 406

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 406

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 406

کشف لذت های رانندگی همیشه آسان نیست و در برخی موارد ممکن است انتخاب یک پژو 406 اتوماتیک انتخاب خوبی به نظر برسد، چه برای راحتی ساده و چه برای سهولت استفاده، این سبک از گیربکس به طور فزاینده ای رایج است. با این حال، اگرچه ممکن است راه حل ایده آلی به نظر برسند، اما ممکن است مشکلاتی در مورد گیربکس های اتوماتیک پژو 406 شما نیز وجود داشته باشد . این دقیقاً موضوع مقاله ما است. ابتدا قصد داریم سبک های مختلف گیربکس اتوماتیک را به سرعت به شما بگوییم، ثانیاً کدام مشکلاتی هستند که می توانید با گیربکس پژو 406 خود هدف قرار بگیرید و در نهایت چگونه آنها را حل کنید. (تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 406)

تعمیر گیربکس اتوماتیک

انواع های مختلف گیربکس اتوماتیک پژو 406؟

گیربکس ها این مزیت را دارند که قابل اعتماد هستند، در واقع، زیرا شما نیازی به استفاده از پدال کلاچ خود ندارید و همه چیز به صورت الکترونیکی و مکانیکی کنترل می شود، گیربکس ها دچار سایش زودرس نمی شوند. کلاچ یا سایر قطعاتی که ممکن است در اثر استفاده نادرست از جانب شما دچار فشار شوند.
از طرفی بسته به نوع گیربکس اتوماتیک پژو 406 شما از قابلیت اطمینان کم و بیش برخوردار خواهید بود که در زیر قصد داریم آنها را برای شما توضیح دهیم:

  • گیربکس اتوماتیک کلاسیک: مجهز به مبدل گشتاور است که تغییرات دنده را کنترل خواهد کرد، این اولین تکنولوژی گیربکس اتوماتیک است که توسعه یافته است، اگرچه “قدیمی” است که بسیار شناخته شده است. بهبود در سال های اخیر (گزارش های بیشتر و مدیریت بهتر تعویض دنده).
  • گیربکس اتوماتیک رباتیک شده: این گیربکس دستی است که مکانیزم رباتیک آن جایگزین عملکرد راننده خواهد شد. این نوع جعبه ها کمتر و کمتر گسترده می شوند زیرا تمایل به واکنش پذیری بسیار پایین دارند. ما همچنین به طور مرتب در مراحل اعلامی متوجه تکان‌ها می‌شویم.
  • گیربکس اتوماتیک دوکلاچه: کمی شبیه رولز رویس گیربکس های اتوماتیک است، از همان سبک مکانیزم گیربکس رباتیک استفاده می کند، اما به لطف کلاچ دوبل آن، دیگر مشکل کندی یا افزایش سرعت خود را احساس نخواهید کرد. مصرف. آنها بیشتر اوقات بر روی مدل های فول آپشن مجهز هستند.
  • گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته: برای درک نحوه عملکرد آن می توانیم مکانیزم بسیار شبیه به اسکوترها را در نظر بگیریم، به لطف یک متغیر است که مدیریت شتاب و سرعت چرخش موتور هماهنگ می شود، آنها تمایل دارند بسیار کند باشند. و در مراحل شتاب پژو 406 شما پاسخگو نیست.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 406

من با گیربکس اتوماتیک پژو 406 مشکل دارم

اکنون در این صفحه قسمتی را شروع می کنیم که مطمئناً شما را بیشتر مورد توجه قرار می دهد، یعنی اینکه با گیربکس اتوماتیک پژو 406 هدف چه مشکلاتی می توانید باشید؟ همانطور که در بالا توضیح دادیم، در بیشتر موارد آنها قابل اعتمادتر از گیربکس های دستی هستند، که گفته شد، در اینجا مشکلات اصلی وجود دارد که ممکن است تجربه کنید:

  • مشکل لغزش گیربکس اتوماتیک پژو 406 من : همانطور که در قسمت های قبل به شما گفتیم بدون توجه به نوع گیربکس اتوماتیک اغلب به کندی و اینرسی در هنگام شتاب گیری معروف هستند. با این حال، این مشکل تنها در هنگام استارت زدن خودرو و بیشتر زمانی که در حال تعویض دنده هستید در حالی که خودرو در حال حرکت است، رخ می دهد. در صورتی که احساس می کنید همیشه این اتفاق می افتد، به احتمال زیاد کلاچ یا مبدل نیاز به تعویض دارد.
  • من این احساس را دارم که دنده ای در گیربکس اتوماتیک پژو 406 من دیگر کار نمی کند یا نمی پرد: در صورتی که این تصور را داشته باشید که دنده های شما دیگر رد نمی شود یا روی پژو 406 شما می پرند، بخشی وجود دارد که بدون شک علت این مشکل در واقع، شیر برقی که وظیفه تعویض دنده را دارد (نوعی سوئیچ الکترومغناطیسی است، نباید به درستی کار کند، راه حل دوم، ممکن است سنسور سرعت یا سنسور دور موتور غیر کاربردی باشد و اطلاعات اشتباه ارسال کند. به گیربکس شما
  • متوجه تکان هایی از گیربکس اتوماتیک پژو 406 خود می شوم: اگر هنگام شتاب یا کاهش سرعت متوجه تکان شدید، ممکن است روغن گیربکس شما به دلیل قدیمی بودن خاصیت خود را از دست داده باشد یا سنسوری باشد که اطلاعات نادرست می دهد.
  • گیربکس اتوماتیک پژو 406 من نشتی دارد: در نهایت اگر گیربکس اتوماتیک پژو 406 شما مشکل نشتی داشته باشد، به احتمال زیاد یکی از کاسه نمدهای روغن شما بیش از حد ساییده شده است.

چگونه مشکلات گیربکس اتوماتیک پژو 406 را حل کنیم؟

و در نهایت سعی می کنیم راه های تعمیر ایرادات گیربکس اتوماتیک پژو 406 را به شما ارائه دهیم . کمترین را پیدا کنید:

  • نشتی روغن در گیربکس اتوماتیک پژو 406: محل نشتی را پیدا کنید و آب بندی مربوطه را عوض کنید، این کار توسط یک متخصص انجام شود، هرگونه دخالت در گیربکس آسان نیست. چند صد یورو طول می‌کشد، این نیروی کار است که بخش بزرگی از بودجه را در این نوع تعمیرات تشکیل می‌دهد. دریغ نکنید به مقاله ما در مورد نشت روغن گیربکس در پژو 406 نگاهی بیندازید.
  • مشکل سنسور: هر سنسوری که با آن مشکل دارید، جایگزینی تنها راه حل است، سنسورها قابل تعمیر نیستند، شما باید از 100 تا چند صد یورو حساب کنید بسته به سختی دسترسی به حسگر مورد نیاز برای تعویض.
  • کوپلینگ ها: برای مشکلات کوپلینگ در پژو 406 خود، فقط باید گیربکس را کاملاً تخلیه کنید تا روغن کاری شود و عمر گیربکس شما افزایش یابد.
  • گیربکس اتوماتیک پژو 406 من لیز می خورد: اگر اینطور باشد، مطمئناً دیسک کلاچ مرده دارید، باید کلاچ را تعویض کنید و در برخی مدل ها بدون تعویض استاندارد نمی توانید آن را تعویض کنید. گیربکس را آماده کنید تا بیش از هزار یورو خرج کنید.

در پژو 406 مشکلات گیربکس اتوماتیک دیگری مانند مشکلات الکترونیکی یا مشکلات فشار وجود دارد، اما این لیست موارد اصلی را مشخص می کند، در هر صورت برای چنین مکانیزم های پیچیده به محض اینکه در این سطح مشکلی احساس کردید، توصیه می کنیم که به شما مراجعه کنید. سریع برو پیش مکانیکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس