تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کارنس با 12 ماه گارانتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کارنس

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کارنس با 12 ماه گارانتی

کمک فنر، صداهای تق تق، نشتی روغن، پرش از دنده… زمانی که علائم مزاحم ظاهر می شوند، حق دارید نگران تعمیرات احتمالی باشید. گیربکس شما باید در واقع در شرایط عالی باقی بماند. تعویض منظم گیربکس کیا کارنس در حال حاضر یک رفلکس خوب است و در برخی موارد حتی برای حل مشکل کافی است. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که مشکل جدی تر باشد و نیاز به خرید گیربکس جایگزین داشته باشد. در ادامه مطلب (تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کارنس با 12 ماه گارانتی) همراه گیربکس کار ایرانیان باشید.

تعمیر گیربکس کیا

تماس فوری

تعمیر گیربکس کیا کارنس

خرابی قطعات در خودورهای گران قیمت و لوکس نیز دیده می‌شود و موردی کاملا طبیعی است. قطعات خودروها به مرور زمان به دلایل مختلفی همچون استهلاک، آسیب دیدگی، فرسودگی یا حتی عدم سرویس به موقع، دچار ایراد و خرابی می‌شوند. برخی از این قطعات، امکان تعمیر را ندارند؛ اما برخی دیگر را می‌توان برای تعمیر به دست تعمیرکاران متخصص سپرد.

کیا کارنس از زمان عرضه رسمی خود در سال 2000 مسیر طولانی را پیموده است. این به طور خودکار به چندین مرجع در مورد گیربکس ممکن اشاره می کند. با این حال، مهم است که مرتکب اشتباه نشوید، چه به دنبال یک قطعه یا یک جعبه دنده چهار چرخ متحرک باشید. احتمالاً روغن گیربکس کیا کارنس خود را با دقت زیادی انتخاب می کنید . همین امر در مورد انتخاب خود گیربکس نیز صدق می کند، سازگاری باید در نظر گرفته شود. در غیر این صورت گیربکس وظایف خود را انجام نخواهد داد.

بیایید با Carens شروع کنیم که بین سال های 2000 تا 2002 تولید شد. مدل های بنزینی با موتور 1.8 لیتری مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی هستند و توان خروجی 110 اسب بخار دارند. از سوی دیگر، مینی ون های 130 اسب بخاری می توانند با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا گیربکس 5 سرعته دستی عرضه شوند. کیا موتورهای LNG را نیز عرضه کرد. Carens 1.8L با 108 اسب بخار و 2.0L با 123 اسب بخار با BVM 5 سرعته و 4 سرعته BVA نیز موجود بودند.

در سال 2002، نسل اول بهبود یافت. یک موتور 1.6 بنزینی با 105 اسب بخار به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی ظاهر می شود. نسخه 1.8 لیتری اکنون 126 اسب بخار قدرت دارد و گزینه ای از BVM 5 سرعته یا BVA 4 سرعته را ارائه می دهد. موتور 2.0 بنزینی که قدرت آن به 138 اسب بخار افزایش یافته است، تنها با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می شود. در سمت دیزل، جعبه دنده کیا کارنس 2005 و سایر مدل های تولید شده بین سال های 2002 تا 2006 در نسخه 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی برای موتور 113 اسب بخاری 2.0 CRD موجود است. هیچ تغییری در گیربکس‌های Carens که با LNG کار می‌کنند، اعمال نخواهد شد.

نسل دوم Carens در سال 2006 با 5 صندلی به صورت استاندارد و 7 صندلی به صورت آپشن وارد بازار شد. یک گیربکس 5 سرعته دستی برای 1.6 CVVT 126 اسب بخار و 2.0 CVVT 144 اسب بخار موجود است. گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای موتورهای 2.0 CVVT 144 اسب بخار و 2.0 CRDi 140 اسب بخار موجود است. همچنین برای این نسل از Carens یک BVM 6 سرعته برای موتور دیزلی جدید است.

از سال 2013 تمام گیربکس ها 6 دنده خواهند بود. آنها در موتورهای 1.6 GDI 135 اسب بخار و 2.0 GDI 166 اسب بخار دستی هستند. گیربکس اتوماتیک با بلوک بنزینی 2.0 GDI با قدرت 166 اسب بخار در دسترس است. موتور 1.7 CRDi با قدرت 115 اسب بخار در سال 2016 همراه با گیربکس 6 سرعته دستی وارد بازار خواهد شد. بعداً، 1.7 CRDi ISG با قدرت 141 اسب بخار، پیشرفت جدیدی را نشان می دهد زیرا با یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک جفت می شود.

از سال 2017 می‌توانید یک Carens کاملاً جدید رانندگی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که BVM6 با موتورهای 1.6 GDi 135 اسب بخار ISG، 1.7 CRDi 115 اسب بخار و 1.7 CRDi 115 اسب بخار ISG موجود است. واحدهای دیزلی 1.7 CRDi 141 اسب بخار و 1.7 CRDi 141 اسب بخار ISG با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DCT و BVM ارائه می شوند که همچنان دارای 6 سرعت است.

 

باز کردن و خارج کردن گیربکس اتوماتیک از خودرو، کار حساس و بسیار ظریفی است و در صورتی که شخص غیرماهر اقدام به این کار کند، ممکن است خرابی گیربکس افزایش پیدا کند. به همین علت، همیشه پیشنهاد می‌شود که فکر تعمیر گیربکس کیا و حتی باز کردن آن را از سرتان بیرون کنید. در صورتی که طی این کار آسیب دیگری به گیربکس برسد، هزینه تعمیر آن به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تعمیر گیربکس کیا کارنس در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان

تعمیر گیربکس اتومات کیا، نیازمند بهره‌مندی از دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو است. در صورتی که تعمیر گیربکس کیا خود را به تعمیرکار غیرماهر بسپارید، باید منتظر بروز مشکلات جدی‌تر برای خودروی خود باشید.

چگونه گیربکس کیا کارنس را تعمیر کنیم؟

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، تعمیر تنها زمانی امکان پذیر است که ماهیت عیب شناسایی شود و مهمتر از آن، علت عیب مشخص شود. این نیاز به دانش کامل عیب یابی خودرو دارد. عملیات سختی است. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که دخالت نکنید. در عوض، Carens خود را به یک کارگاه تخصصی ببرید. او می تواند مناسب ترین گزینه های تعمیر را به شما پیشنهاد دهد. مهارت های قوی و ابزاری که در اختیار دارد، تعمیر با کیفیت و با ضمانت را تضمین می کند.

در صورت لزوم جداسازی قطعات، مکانیک حرفه ای با داشتن شرایط لازم آن را در بهترین شرایط انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که تعویض روغن یک عملیات سیستماتیک است که هر زمان که شما مداخله ای بر روی گیربکس خود انجام دهید انجام می شود. مکانیک شما انتخاب روغن و سطح توصیه شده توسط سازنده کره ای را با دقت بررسی می کند. از تعمیر استفاده کنید تا در مورد اقدامات احتیاطی که می تواند عمر گیربکس خود را افزایش دهد مطلع شوید.

علت‌های رایج خرابی گیربکس کارنس

بسته به نوع گیربکس، ممکن است علت‌های متفاوتی برای خرابی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند، مورادی مثل کشیدن دنده عقب، فشار بیش از حد به پدال گاز یا حتی کیفیت پایین گیربکس، منجر به خرابی آن شوند. در این صورت، چاره‌ای جز مراجعه به تعمیرگاه گیربکس کیا وجود ندارد.

در خودروهای اتوماتیک، این قضیه مقداری متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که در حال حرکت هستید، نباید دست به تغییر حالت گیربکس بزنید. به عنوان مثال، در صورتی که در حال حرکت هستید، تعویض حالت گیربکس به پارک، می‌تواند باعث رابی گیربکس شما شود. از دیگر دلایل متداولی که شما را نیازمند تعمیر گیربکس کیا می‌کند، می‌توان به:

  • نشت روغن از گیربکس
  • خلاص شدن گیربکس در حالت پارک
  • انتخاب حالت رانندگی (Drive) هنگام گاز دادن
  • خلاص کردن خودرو در سراشیبی
  • و…

در صورتی که هرکدام از این عوامل را در هنگام استفاده از خودروی کیا خود رعایت نمی‌کنید، دیر یا زود نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس کیا خواهید شد.

شماره تماس تعمیرکار گیربکس اتوماتیک

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کارنس

یادتون باشه تعمیر گیربکس رو به هیچ تعمیرکاری نسپارید!!! تعمیر گیربکس حوزه تخصصی خود را دارد و هر تعمیرکاری نمی تواند در آن دخیل باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز به دانش و تجربه چندین ساله دارد که باید به آن توجه کنید. مجموعه گیربکس کار ایرانی با داشتن کادری متخصص و مجرب این تضمین را به شما می دهد تا گیربکس خودرو خود را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنید.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

چه زمانی روغن گیربکس را تعویض کنیم؟

برای زمان تعویض روغن گیربکس گیربکس های دستی معمولاً هر 30000 تا 50000 مایل (48000 تا 80000 کیلومتر) نیاز به تعویض روغن گیربکس دارند . گیربکس های اتوماتیک معمولاً فواصل تعویض روغن دنده بین 60000 تا 100000 مایل (96000 تا 160000 کیلومتر) دارند. بهتر است فیلتر روغن گیربکس خود را همزمان با روغن تعویض کنید.

ادامه مطلب »زمان تعویض روغن گیربکس«

آیا گیربکس اتوماتیک ارزش تعمیر دارد؟

برای بسیاری، هزینه بازسازی قابل قبول است زیرا هنوز بسیار کمتر از آن چیزی است که صرف خرید یک ماشین جدید پرداخت می‌شود. بنابراین، از این نظر، مطمئناً تعمیر یک گیربکس ایراد‌دار به گونه‌ای سرمایه‌گذاری ارزشمند و گزینه قابل تامل است. در این صورت، اگر مکانیک معتمد شما پیشنهاد می‌کند که این بهترین کار است، نباید تعمیر گیربکس را رد کرد.

گیربکس‌ها قابل تعمیر هستند، بله! با این حال، تعیین هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد. ابتدا به علائمی که نشان می‌دهد ممکن است گیربکس مشکل داشته باشید نگاهی بیندازیم. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از موارد زیر را انجام می‌دهد به این معنی است که ممکن است با مشکل گیربکس مواجه شوید.

هزینه های تعمیر گیربکس چگونه تعیین می شود؟

1) مقدار آسیب به گیربکس

2) اینکه آیا اجزای داخل جعبه دنده قابل استفاده مجدد هستند؟

3) نیاز به گیربکس جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس