سرویس ویژه گیربکس اتوماتیک (بصورت دوره ای)

سرویس ویژه گیربکس اتوماتیک (بصورت دوره ای)

سرویس ویژه دوره ای گیربکس اتوماتیک

رسیدگی به خودرو باعث افزایش عمر مفید قطعات شده و بر عملکرد صحیح آنها تاثیر می‌گذارد. گیربکس خودرو به عنوان مهمترین قطعه بعد از موتور، از قطعاتی است که باید به صورت دوره‌ای سرویس شود تا از خرابی‌های احتمالی جلوگیری به عمل بیاید. هزینه سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک خودرو نسبت به هزینه تعمیر آن، به مقدار قابل توجهی کمتر است و همین موضوع، می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد که هر از مدتی، به سرویس گیربکس اتوماتیک خودروی خود بپردازید.

تماس فوری
کلیک کنید

اهمیت سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک

گیربکس وظیفه دارد نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل کند تا راننده بتواند خودرو را به حرکت درآورد. درون گیربکس قطعات و چرخ دنده‌های متعددی وجود دارد که باید به صورت هماهنگ فعالیت کنند تا انتقال انرژی و شتاب به چرخ‌ها صورت پذیرد. طی این فرآیند، این قطعات داغ شده و ممکن است تکه‌های کوچکی از آنها جدا شود. این ذرات در بین تعمیرکاران به پِلیسه مشهورند. با وارد شدن این ذرات به روغن واسکازین گیربکس و چرخش روغن بین قطعات، احتمال اینکه این ذرات بین چرخ دنده‌ها گیر کنند و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهند، زیاد است. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود هر از چند ماه، روغن واسکازین گیربکس به کلی تعویض شود.

در سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک، علاوه بر تعویض واسکازین، قطعات موجود در گیربکس نیز بررسی می‌شوند. از آنجایی که گیربکس یک قطعه با مکانیزم پیچیده و دارای قطعات متعدد حساس است؛ وجود ایراد در هرکدام از این قطعات بر عملکرد گیربکس و در نتیجه، عملکرد خودرو تاثیر می‌گذارد.

شمار تماس: 09128390325 | 09190783005

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

نقشه گیربکس کار ایرانیان در تهران
نقشه گیربکس کار ایرانیان در تهران

چه مواردی در سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک بررسی می‌شوند؟

زمانی که برای سرویس گیربکس اتوماتیک خودروتان به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه می‌کنید، تعمیرکار مواردی را بررسی کرده و به رفع آنها می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی:تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران

اولین مورد، روغن گیربکس است. همانطور که در بالا گفته شد، روغن واسکازین موجود در گیربکس به دلیل جداشدن قطعات کوچکی از چرخ دنده‌های درون گیربکس، الوده می‌شود. تعمیرکار باید با استفاده از محلول تمیز کننده، گیربکس را از روغن واسکازین قدیمی تمیز کند. برای این کار، او مقداری از این محلول را درون گیربکس ریخته و سپس خودرو را برای چند دقیقه روشن می‌کند. به این صورت، روغن کثیف و قدیمی درون گیربکس جمع می‌شود. پس از آن، تکنسین با استفاده از دستگاه مخصوص، روغن و محلول را از گیربکس خارج کرده و روغن جدید را درون گیربکس می‌ریزد.

سرویس ویژه گیربکس اتوماتیک (بصورت دوره ای)
گیربکس کار ایرانیان

یکی دیگر از مواردی که هنگام سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک بررسی می‌شود، فیلتر روغن خودرو است. این فیلتر وظیفه دارد که پلیسه‌ها و ذرات درون روغن را جمع کند. در صورت عدم تعویض فیلتر، دو حالت وجود دارد!

در حالت اول، این فیلتر اب انواع آلودگی‌ها پر می‌شود و در نتیجه، روغن امکان رد شدن از آن را ندارد. به این ترتیب، به دلیل اصطکاک ناشی از حرکت چرخ دنده‌ها، ممکن است دنده‌ها بشکند و در نتیجه گیربکس معیوب شود.

حالت دوم اینگونه است که فیلتر دچار آسیب شده باشد و روغن آلوده مجددا به چرخه استفاده بازگردد. در این صورت با گیر کردن ذرات آلودگی بین قطعات در حال حرکت، مجددا گیربکس دچار خرابی شده و مجبور به صرف هزینه قابل توجهی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خواهید شد.

آخرین مورد نیز، چرخ دنده‌ها و دیگر قطعات درون گیربکس هستند که توسط تکنسین تعمیر گیربکس اتوماتیک بررسی می‌شوند. در صورتی که هرکدام از این قطعات دچار خرابی یا شکستگی شده باشند، بر عملکرد دیگر قطعات تاثیر منفی می‌گذارند.

انواع سرویس گیربکس اتوماتیک

دو نوع سرویس گیربکس در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان به شما همشهریان ارائه می‌شود. نوع اول، سرویس روغن گیربکس است که همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شامل بررسی روغن و فیلتر آن می‌شود.

نکته قابل توجه این است که حتما از روغن باکیفیت و مناسب خودروتان استفاده کنید. روغن گیربکس اتوماتیک، معمولا با اسم ATF شناخته می‌شود. همچنین روغن خارج شده از گیربکس (روغن قدیمی) نیز باید تیره رنگ باشد؛ در صورتی که روغن جدید دارای شفافیت بالا و رنگ روشن است.

نوع دوم، سرویس کامل است که علاوه بر نظارت و تعویض روغن و فیلتر، قطعات درون گیربکس نیز بررسی می‌شوند. همچنین در صورتی که قطعه‌ای نیاز به تعویض داشته باشد، می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان تعویض کنید.

چطور زمان سرویس گیربکس اتوماتیک را متوجه شویم؟

تمامی شرکت‌های خودروسازی در دفترچه راهنمای محصولات خود، زمان مناسب برای سرویس گیربکس را عنوان کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها، بهترین زمان تعویض روغن گیربکس را هر 4 تا 6 ماه عنوان کرده‌اند. همچنین بهتر است هر دو سال یکبار، گیربکس خودروی خود را به صورت کامل سرویس کنید.

برخی دیگر از شرکت‌های خودروسازی نیز زمان تعویض روغن گیربکس و سرویس آن را براساس مسافت پیموده شده عنوان کرده‌اند. بسته به نوع خودرو، بهتر است پس از طی مسافت 30000 کیلومتر تا 60000 کیلومتر و در برخی از خودروهای مقاوم نیز تا 80000 کیلومتر، اقدام به تعویض روغن واسکازین گیربکس کنید. برای اطلاع از زمان مناسب برای سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک خودروی خود، باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. همچنین در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای خودرو، می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کنید و نام خودرو را جستجو کنید. در صفحه مربوط به خودروتان، می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در این زمینه پیدا کنید.

علائم خرابی و آسیب به گیربکس در صورت عدم سرویس به موقع

البته علائمی نیز وجود دارد که معمولا با سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک برطرف می‌شوند که در ادامه آنها را آورده‌ایم.

ایجاد بوی سوختگی

یکی از علائم عدم رسیدگی به گیربکس که براثر کاهش حجم واسکازین رخ می‌دهد، ایجاد بوی سوختگی است. در صورتی که بوی سوختگی از خودرو استشمام کردید، ممکن است سطح روغن گیربکس کاهش پیدا کرده باشد و براثر داغ شدن گیربکس، بوی سوختگی ایجاد شود. دقت داشته باشید این بو ممکن است به دلایل دیگری همچون مشکلات مربوط به لنت خودرو نیز ایجاد شود؛ لذا پیش از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، از سلامت لنت خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

ایجاد صدای زوزه

یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل عدم سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک ایجاد می‌شود، مشکل صدای زوزه مانند از خودرو است. این صدا ممکن است به دلیل کاهش روغن گیربکس یا فرسودگی قطعات داخلی گیربکس رخ دهد. برای بررسی این موضوع، می‌توانید به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ چک

روشن شدن چراغ هشدار یا چک، یکی دیگر از علائمی است که خبر از خرابی گیربکس می‌دهد. در بسیاری از موارد، با سرویس و تعویض روغن گیربکس این چراغ نیز خاموش می‌شود.

تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان، ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر و سرویس گیربکس در غرب تهران است. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات ما، با شماره تلفن 09128390325 تماس بگیرید. همچنین برای مراجعه حضوری نیز می‌توانید به مرزداران، جنب خیابان شیخ فضل الله نوری، خیابان شهرک ژاندارمری مراجعه کنید.

چرا باید سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک را انجام دهیم؟

مسلما زیاد شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است. در اینجا نیز همین قاعده وجود دارد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تفاوت فاحشی با هزینه سرویس و نگهداری از آن دارد و گاها ممکن است به چندین میلیون تومان نیز برسد. با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و هزینه بالای تعمیر قطعات خودرو، نگهداری صحیح و سرویس گیربکس کاملا منطقی است. همچنین سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک می‌تواند باعث جلوگیری از فرسودگی قطعه و در نتیجه، افزایش عمر مفید آن شود. به این ترتیب تا مدت بسیار طولانی‌تری می‌توانید گیربکس خودرو را مورد استفاده قرار دهید.

خدمات سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک در گیربکس کار ایرانیان

سرویس دوره ای گیربکس

تعمیرگاه تخصصی گیربکس کاران ایرانیان، ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروها است. در مرکز ما خدماتی نظیر تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، تعمیر گیربکس پژو و… به شما عزیزان ارائه می‌شود. شما می‌توانید در تمامی ایام هفته (بجز جمعه) از ساعت 8 صبح تا 9 شب، برای استفاده از خدمات گیربکس کار ایرانیان به این مرکز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس