چه زمانی فیلتر گیربکس را تعویض کنید؟

زمان تعویض فیلتر گیربکس

چه زمانی فیلتر گیربکس را تعویض کنید؟

گیربکس اتوماتیک با وجود اهمیتی که در عملکرد خودرو دارد، یکی از ناشناخته ترین عناصر است. به طور دقیق تر، یکی از مسائلی که بیشترین شک و تردید را ایجاد می کند، تعمیر و نگهداری و عناصر تشکیل دهنده آن است. در ادامه مطلب”چه زمانی فیلتر گیربکس را تعویض کنید؟” همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

فیلتر گیربکس چیست؟

فیلتر انتقال یک جزء حیاتی در گیربکس است. این در بالای ظرف انتقال، که هر گونه مایع اضافی را می گیرد، و در زیر یک لوله پیکاپ که به پمپ روغن متصل می شود، قرار دارد، که فشار سیال را در جعبه دنده تنظیم می کند.

اساساً، فیلتر انتقال مانند یک صافی کار می کند و قبل از ارسال مایع روان کننده به جعبه دنده، آلاینده هایی مانند خاک و زباله را جمع آوری می کند.

فیلترهای انتقال را تعویض کنید

بنابراین … آیا فیلتر گیربکس نیاز به تعویض دارد؟

قبلاً در موارد قبلی در مورد اهمیت نگهداری برای افزایش عمر مفید گیربکس اتوماتیک اظهار نظر کرده ایم. وقتی در گیربکس اتوماتیک تعویض دنده انجام می دهیم، بین قطعات مکانیکی اصطکاک ایجاد می شود. با گذشت زمان، این اصطکاک باعث تولید براده های فلزی می شود که روغن از طریق گیربکس پخش می شود.

بخشی از این کثیفی در فیلترها باقی می ماند و به مرور زمان جمع می شود و از عبور صحیح روان کننده جلوگیری می کند. بنابراین، یک بخش اساسی از تعمیر و نگهداری، علاوه بر تعویض ATF، تعویض فیلترها است.

چه زمانی فیلتر گیربکس اتوماتیک را تعویض کنیم؟

برای پاسخ به این سوال از این موضوع شروع می کنیم که گیربکس های اتوماتیک بسته به نوع فیلتری که دارند دو نوع هستند:

  • تعویض خودکار با فیلتر داخلی
  • تغییر خودکار با فیلتر خارجی

در گیربکس کار ایرانیان، هر زمان که تعمیر کامل گیربکس را انجام دهیم ، همه اقلام فرسوده را تعویض می کنیم. بنابراین صرف نظر از داخلی یا خارجی بودن فیلتر جعبه، در هنگام تعمیر آن را اجباری تعویض می کنیم.

در مورد تعمیر و نگهداری، خارجی یا داخلی بودن فیلتر را تشخیص می دهیم:

  • تعویض خودکار با فیلتر داخلی از گیربکس کار ایرانیان، توصیه می‌کنیم تعمیر و نگهداری این نوع خودرو را هر 60000 کیلومتر (20000 کیلومتر قبل از فیلترهای خارجی) انجام دهید. این به این دلیل است که از آنجایی که فیلتر داخل جعبه قرار دارد، جایگزینی آن مستلزم فرآیند بسیار پیچیده تری است (باید جعبه را باز کنیم)، با هزینه های بالایی که این امر به همراه دارد. بنابراین ما “تعمیرات پیشگیرانه” را انجام می دهیم و بنابراین از تعویض فیلتر جلوگیری می کنیم.
  • تغییر خودکار با فیلتر خارجی در این نوع جعبه ها (که بیش از 85 درصد پارک را تشکیل می دهند) توصیه می کنیم هر 80000 کیلومتر تعمیر و نگهداری را انجام دهید. این به این دلیل است که فیلتر همیشه عوض می شود، چه با کیت و چه با ماشین تعمیرات را انجام دهیم. در واقع، تمام کیت های ما شامل یک فیلتر، واشر و پیچ برای تعویض هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس