تقه زدن در گیربکس های اتوماتیک

تقه زدن در گیربکس های اتوماتیک

تقه زدن در گیربکس های اتوماتیک

یکی از مشکلاتی که بعداز تعویض گیربکس اتومات پیش می آید تقه زدن در دنده ها می باشد.ما در این مطلب”رفع تقه زدن در گیربکس های اتوماتیک هیوندا و کیا” آموزش رفع تقه زدن در گیربکس را برای شما دوستان به اشتراک گذاشته ایم.اما خب… اگر اهل ریسک کردن نیستین یا وقت کافی ندارین چه بهتر که خودرو خود را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ببرید. مرکز تخصصی تعمیرگیربکس اتوماتیک (گیربکس کار ایرانیان)

تماس با تعمیرکار

شما می توانید برای اطمینان بیشتر از تعمیرکاران تخصصی ما سوال خود را مطرح نمایید تا مطمعا شوید که مشکل از گیربکس می باشد یا خیر.

شماره تماس: 09128390325 | 09190783005

تق زدن، تیک زدن دنده اتومات

موتور و گیربکس شما همیشه صدا تولید می کند، اما به راحتی می توان صدای جدیدی را که سال گذشته، یا ماه گذشته یا حتی هفته گذشته وجود نداشت را تشخیص داد. این صداها را می توان به سه نوع کوبیدن، تق و تیک اختصاص داد. صداهای تق تق قابل توجه ترین هستند و معمولا نشان دهنده شکستن دنده می باشد. تیک تیک ها قابل مشاهده هستند تیک ها به احتمال زیاد به دلیل عدم روغن کاری ایجاد می شوند- هنگام رانندگی متوجه صدای تیک تیک در خودرو شدید بدانید سطح روغن گیربکس شما پایین اومده است.

تماس فوری
کلیک کنید

علت تقه زدن در گیربکس اتوماتیک

تقه زدن همانطور که گفته شد دلایل بسیاری دارد. گیربکس اتوماتیک ممکن است مانند سایر سیستم های هدرولیکی دچار خرابی و فرسودگی شود البته اگر از آن به درست مراقبت نکرده باشید به عنوان مثال اگر بصورت دوره ای و منظم گیربکس خود را سرویس کنید هیچوقت به این مشکل برنمیخورید…گاهی اوقتا ممکن است سیستم خنک کننده به درستی کار نکند، فیلتر روغن نیا به تعویض داشته باشد و یا ممکن است قطعات گیربکس دچار خرابی شده باشند.

در ادامه به علت تقه زدن در گیرکس اشاره می کنیم…

مطلب پیشنهادی:تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران (مرزداران)

1- خرابی شیر رادیاتور گیربکس اتوماتیک

گرما دشمن اصلی گیربکس اتوماتیک می باشد و اصطکاک ایجاد شده بین قطعات گیربکس سبب تولید گرما می شود این گرما باعث می شود که قطعات ذوب شوند به همین دلیل گیربکس باید در محیطی خنک کار کنند و خنک ماند این سیستم اهمیت بالایی دارد به همین دلیل از لوله کشی ویژه و یک مایع خنک کننده استفاده می شود. خب اگر شیر رادیاتو معیوب شده و عملکرد خود را بدرستی انجام ندهد حرارت در گیربکس اتوماتیک بالا می رود این عمل باعث می شود شما صدای تقه زدن را در حین کار کردن گیربکس بشنوید.

2- سپوپ ها

در صروتی که سپوپ یا شیرهای الکترونیک دچار خرابی باشند عملکرد خود را بصورت صحیح انجام نمی دهند، روغن گیربکس تحت فشار قرار گرفته و خاصیت روان کنندگی آن مختل می شود. خب در این حالت کاملا طبیعیه که صدای تقه زدن در گیربکس به گوش برسه.

3-نحوه رانندگی

یکی از رایج ترین علت تقه زدن همین نحوه رانندگی شما می باشد. خودروهای گیربکس اتوماتیک قلق های خاص خودشون را دارند و اگر بدرستی با آنها رانندگی نکنید با گذشت زمان دچار خرابی می شوند.

به عنوان مثال اگر راننده در تعویض دنده یا تغییر سرعت ناگهانی و نادرست عمل کند بخش کامپیوتری گیربکس اتومات با گذشت زمان فرسوده می شود.

4- اتصالات داخلی گیربکس

در گیربکس های اتوماتیک به صدای تقه زدن کاملا توجه کنید اگر صدا را شنیده باشید و آن را نادیده بگیرید ممکن است خرابی جبران ناپذیری به خودرو شما وارد کند و کم کم اتصالات داخلی گیربکس شل شده و آنها از هم جدا می شوند.

5-آلودگی روغن گیربکس

روغن گیربکس یکی علت های رایج تقه زنی در گیربکس به حساب می آید اگر روغن گیربکس شما فرسوده شده باشد یا سطح آن خیلی پایین باشد صدای تقه زنی گیربکس به گوش میرسد.

ترفند رفع تقه زدن دنده

با دقت، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

ابتدا سر باتری را به مدت 20دقیقه جدا کنید.

سپس سر باتری را نصب کنید خودرو را روشن کنید و پا را روی پدال ترمز قرار دهید و دنده را از حالت P به  حرکت دهید.

2ثانیه صبر کنید… سپس از R به N حرکت دهید.

دو ثانه صبر کنید این کار را 8بار در حالت رفت و برگشت دسته دنده اتومات انجام دهید.

سپس دسته دنده در حالت D قرار دهید و شروع به حرکت کنید تمامی دنده را پر کنید.

سپس آرام آرام سرعت را کم کنید و توقف کنید.

و تمااااام.

اگر این ترفند را انجام دادید و هنوز مشکل برطرف نشد توصیه می کنیم قبل از اینکه هزینه های هنگفت به دستتون بندازه به تعمیرگاه مراجعه کنید.

آدرس تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان واقع در استان تهران می باشد… خب اما این باعث نمی شود که از دیگر شهرها به ما مراجعه نکنند…در تعمیرگاه ما به دلیل استفاده از دستگاه های مدرن روز و ارائه خدمات با کیفیت افراد از شهرهای مختلف به خصوص مناطق اطراف تهران از جمله(اسلامشهر،پرند،شهریار،ورامین،پادکشت،رباط کریم، دماوند، فیروزکوه، شمیران)به تعمیرگاه ما مراجعه میکنند و ما از صمیم قلب بابت این اعتماد از شما متشکریم.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

خرابی گیربکس توربین

یکی از ایرادات خرابی توربین در حین حرکت تقه زدن دو به سه می باشد.
در بیشتر مواقع وقتی توربین خراب می شود خودرو با ضعف حرکت می کند یعنی حرکت اولیه خیلی کند است
از دیگر مواردی که به اشتباه توربین را تعویض می کنند این است که به اشتباه فکر می کنند که در سربالایی خودرو کند حرکت می کنند حتما باید توربین را عوض کنند در صورتی که این کار اشتباه است باید اول حجم رو غن گیربکس چک شود و بعد به وسیله دیاگ شیربرقی مختص به فشار ورودی روغن که به توربین ربط دارد چک شود.

روغنریزی پشت پمپ باعث می شود گیربکس بسوزد زیرا در اکثر مواقع نشان داده شده است که در حدی روغن ریزی بوجود آمده که صاحب خودرو سهل انگاری کرده و باعث شده قطعات داخلی چون صفحه ها، باندها و پیستون های داخل گیربکس از کثری روغن بسوزد

وقتی دهنه پمپ روغن که به توربین وصل است خورده شده باشد( بوش پمپ) باعث لغی توربین می شود و درنتیجه کاسه نمد خراب می شود و باعث سوختن توربین می شود.
اگر در حین حرکت اولیه گیربکس چراغ اسنوبرف همزمان به صورت خودکار روشن شود و باعث تقه زدن شود فقط تعویض شیرهای برقی کافی نیست، بلکه باید همزمان قبل از تعویض شیرهای برقی بزرگ کلیه ساعتی گیربکس سرویس و شسته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس