چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک

چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک

چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک

چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک که به عنوان چراغ هشدار گیربکس نیز شناخته می شود، نشان دهنده یک مشکل گیربکس است که ممکن است در اثر سطح مایع، دما یا فشار ایجاد شود .

گیربکس اتوماتیک مدرن با سنسورهای متعدد کامپیوتر را قادر می سازد تا به سرعت و با دقت متغیرهایی مانند سطح مایع، دمای مایع و فشار کل انتقال را کنترل کند. عاقلانه است که گیربکس اتوماتیک را در شرایط کارکرد خوب نگه دارید زیرا تعویض آن بسیار گران است.

چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک که به عنوان چراغ هشدار گیربکس نیز شناخته می شود، نشان دهنده یک مشکل گیربکس است که ممکن است در اثر سطح مایع، دما یا فشار ایجاد شود.

این وبلاگ حاوی اطلاعات مفید در مورد چراغ های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک است، از جمله اینکه چه چیزی هستند، چگونه ظاهر می شوند و دلایل احتمالی برای روشن شدن آنها چیست.

معنی چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک

یک کد نگه داشته می‌شود و چراغ نشانگر گیربکس خودکار چشمک می‌زند تا در صورت مشاهده هر گونه خواندن نادرست حسگر، راننده را از مشکلات احتمالی آگاه کند.

سنسورهای خود را مرتباً بررسی کنید زیرا سنسورهای نادرست می توانند مقادیر نادرست را ارائه دهند و نور را فعال کنند. یکی از رایج ترین دلایلی که این چراغ نشانگر روشن می شود دمای سیال گیربکس بالاتر از حد معمول است.

دلایل روشن شدن چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک

خرابی انتقال می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که چراغ هشدار را فعال می کند.

یادآوری نگهداری عمومی

این به عنوان یک یادآوری ساده برای تعمیر و نگهداری عمل می کند تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی روغن گیربکس شما نیاز به بررسی یا تعویض دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید تا سطح مایعات بررسی شود و ببینید آیا نیاز به پر کردن مجدد دارید یا خیر.

مطلب پیشنهادی:بررسی سطح روغن گیربکس

سطح دما

کارشناسان ادعا می کنند که گرما دلیل اصلی شکست گیربکس است. در نتیجه، مطمئن شوید که سیستم خنک کننده شما کار می کند و روغن گیربکس کافی دارید. به محض اینکه متوجه سوختن چیزی شدید یا چراغ های هشدار دمای موتور روشن می شوند، بررسی کنید.

انتقال داخلی ناموفق بود

اجزای داخلی گیربکس های اتوماتیک که شامل مجموعه دنده های سیاره ای، توربین ها، مبدل های گشتاور و سایر اجزا می باشد، مجموعه های پیچیده ای هستند. علاوه بر این، هر زمان که یکی از این اجزا از کار بیفتد، سیستم کامپیوتری خودرو می تواند عملکرد غیرمنتظره خودرو را تشخیص دهد که می تواند باعث چشمک زدن چراغ هشدار گیربکس شود.

مشکلات مربوط به بدنه سوپاپ وسیله نقلیه

اکثر گیربکس های متغیر پیوسته (CVT) و گیربکس های اتوماتیک معمولی دارای بدنه سوپاپ هستند. جریان سیال از طریق سوپاپ ها به قسمت های مختلف گیربکس توسط تعدادی کانال در بدنه سوپاپ تنظیم می شود.

در بدنه شیرهای مدرن، ماژول کنترل انتقال (TCM) و الکترونیک همراه آن به طور گسترده استفاده می شود. اگر گیربکس خراب است و چراغ های گیربکس روشن هستند، ممکن است مشکلی در بدنه سوپاپ وجود داشته باشد.

مشکلات مبدل های گشتاور

مبدل های گشتاور در بسیاری از سیستم های گیربکس اتوماتیک وجود دارد. مبدل گشتاور به عنوان یک وسیله کوپلینگ سیال بین گیربکس و موتور، این عملکرد را انجام می دهد.

کلاچ مبدل ممکن است گاهی اوقات اتصال بین موتور و گیربکس را شروع کند. با گذشت زمان، این مبدل گشتاور ممکن است مشکلاتی از جمله اصطکاک و لرزش را تجربه کند. در چنین مواردی، یک مبدل آسیب دیده ممکن است به طور بالقوه متلاشی شده و انتقال را آلوده کند. ممکن است چراغ های هشدار گیربکس در نتیجه این مشکل چشمک بزنند.

مطلب پیشنهادی:زمان تعویض روغن گیربکس

آیا می توانم با چراغ گیربکس روشن رانندگی کنم ؟

حتی اگر هنگام رانندگی با چراغ روشن متوجه تغییری نشوید، برای جلوگیری از آسیب بیشتر باید آن را یکبار بررسی کنید. رانندگی طولانی مدت در حالی که این چراغ هشدار روشن است، احتمالاً آسیب زیادی به گیربکس وارد می کند و طول عمر آن را به شدت کاهش می دهد.

چراغ گیربکس ممکن است به دلایل مختلفی نشان داده شود، که برخی از آنها می تواند شدید باشد، مانند مشکل در تعویض دنده، سطح پایین مایع گیربکس یا دمای بالای مایع. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از گیر افتادن و جلوگیری از آسیب غیرقابل برگشت، مشکل انتقال را به زودی تشخیص داده و برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیربکس کار ایرانیان

آدرس تعمیرگاه اصلی : جنب اتوبان همت غرب جنب پمپ بنزین پل شهدای کن - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک گیربکس